Co Polacy myślą o góralach? Mamy wyniki badania
Prawie 70 proc. Polaków uważa, że górale są pazerni na dutki - wynika z nowego badania Ariadna na zlecenie Wirtualnej Polski. Odmiennego zdania jest zaledwie 8 proc. ankietowanych. W tym roku Tatry biją rekordy popularności wśród turystów.
24.08.2024 11:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
"Czy Twoim zdaniem górale są pazerni na dutki?" - takie pytanie usłyszeli uczestnicy najnowszego badania przeprowadzonego przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na zlecenie Wirtualnej Polski.
69 proc. ankietowanych odparło twierdząco, z czego 42 proc. "zdecydowanie" uważa, że góralom bardzo zależy na pieniądzach. Odmiennego zdania jest zaledwie 8 proc. respondentów.
23 proc. badanych nie potrafiło jednoznacznie ocenić, czy mieszkańcy terenów podgórskich i obszarów górskich są pazerni na dutki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tatry z rekordową liczbą turystów
Tatry biją rekordy popularności wśród turystów. Tylko do końca lipca Tatrzański Park Narodowy odwiedziło 2 mln 622,5 tys. osób. W analogicznym okresie ubiegłego roku polskie Tatry odwiedziło 2 mln 433 tys. osób, a w 2022 roku niemal 2,5 mln - wynika ze statystyk prowadzonych przez TPN.
Jak wynika ze statystyk TPN, tylko w lipcu b.r. najwyższe polskie góry odwiedziło niemal 833 tys. gości, a w czerwcu - niemal 470 tys. Największą popularnością cieszy się niezmiennie szlak do Morskiego Oka, którym od stycznia do końca lipca wędrowało ponad 375 tys. osób.
Wielką popularnością wśród turystów cieszy się też kolejka linowa na Kasprowy Wierch, która do końca lipca na szczyt przewiozła ponad 333,5 tys. turystów. Trzecia pod względem popularności jest Dolina Kościeliska, którą spacerowało w tym czasie niemal 300 tys. osób, z czego tylko w lipcu ponad 82 tys. - wynika ze statystyk TPN.
Badanie o góralach przeprowadzono dla Wirtualnej Polski na panelu Ariadna w dniach 19-21 lipca 2024 roku. Wzięły w nim udział 1119 osoby od 18 lat wzwyż. Kwoty dobrano według reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda: CAWI.
Przeczytaj również: