Co czwarty fast food jest zły
Jakość co czwartej potrawy i napoju sprzedawanego w sieciach barów szybkiej obsługi (fast foodach) zakwestionowała Inspekcja Handlowa (IH) - poinformowało biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
27.08.2004 | aktual.: 27.08.2004 17:02
Kontrola inspekcji objęła 175 barów szybkiej obsługi, głównie należący do dużych sieci gastronomicznych: McDonald's, TelePizza, KFC, Pizza Hut - podano w komunikacie.
Zakwestionowano jakość 23% potraw i napojów podawanych w fast foodach, przede wszystkim kawy. W trakcie inspekcji stwierdzono niezgodności w porcjowaniu potraw. W 13 proc. placówek wydawano produkty o wadze bądź objętości innej niż podana w cenniku.
Według dyr Biura Kontroli i Bezpieczeństwa Produktów IH Eugeniusza Cyra, szczególną uwagę zwrócono na brak informacji o wadze wkładu mięsnego w produktach typu hamburger. Konsument ma prawo wiedzieć, że dany hamburger zawiera "x" gramów mięsa - powiedział Cyra i zapowiedział, że Inspekcja będzie zwalczała praktykę niepodawania wagi.
Inspektorzy ponadto stwierdzili, że w co dziesiątym zbadanym barze pracownicy nie mieli ważnych zaświadczeń lekarskich, a w 14% fast foodów sprzedawano alkohol bez wymaganych zezwoleń.
Inspekcja Handlowa podkreśla w komunikacje, że więcej nieprawidłowości stwierdzono w lokalach należących do sieci gastronomicznych niż w samodzielnych barach.
W wyniku kontroli IH nałożyła 95 mandatów karnych o łącznej wysokości 16,6 tys. zł.