Cisco: kwartał do przodu, rok do tyłu
Cisco Systems ogłosiło wyniki zakończonego 27 lipca roku obrachunkowego 2002. W ostatnim kwartale firma wykazała wzrost przychodów i zysków, jednak na przestrzeni całego roku przychód był niższy niż roku poprzednim.
08.08.2002 11:57
Przychód w czwartym kwartale FY'02 wyniósł 4,8 mld dolarów. Jest to wzrost o 12% w stosunku do obrotów w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dochód netto w czwartym kwartale - liczony zgodnie z obowiązującymi obecnie zasadami GAAP - wyniósł 772 mln dolarów, czyli 10 centów na akcję. Dochód netto pro forma - nie uwzględniający kosztów przejęć, podatku dochodowego od opcji zrealizowanych przez pracowników oraz pewnych kosztów jednorazowych - wyniósł 1 mld dolarów, czyli 14 centów na akcję. Jest to więcej, niż zapowiadane wcześniej 12 centów na akcję.
W całym roku obrachunkowym 2002 przychód wyniósł 18,9 mld dolarów (spadek o 15% w stosunku do roku poprzedniego). Dochód netto - liczony zgodnie z GAAP - wyniósł 1,9 mld dolarów (25 centów na akcję), natomiast dochód netto pro forma wyniósł 2,9 mld dolarów (39 centów na akcję). W poprzednim roku obrachunkowym Cisco wykazało stratę 1 mld dolarów (GAAP) i zysk pro forma 3,1 mld dolarów.
Na koniec roku obrachunkowego Cisco wykazało 21,5 mld dolarów w postaci gotówki i jej ekwiwalentów oraz inwestycji. Jest to wzrost o 6,6 mld dolarów od początku roku obrachunkowego.
Polityka informacyjna Cisco Systems nie pozwala na podawanie wyników finansowych poszczególnych krajów. Dyrektor generalny Cisco Systems Poland, Dariusz Chwiejczak jednak krótko podsumował przebieg minionego roku finansowego w Polsce:
W minionym roku finansowym obserwowaliśmy w Polsce bardzo dynamiczny rozwój nowych operatorów telekomunikacyjnych, którzy wybrali Cisco Systems jako partnera i dostawcę technologii. Wdrożenie przez Energis i Tel-Energo ogólnopolskich sieci wielousługowych wykorzystujących technologię MPLS oddaje do dyspozycji użytkowników korporacyjnych nowoczesne sieci IP klasy biznesowej, które umożliwiają nie tylko bezpieczną transmisję danych z gwarancją jakości obsługi, ale także transmisję głosu i wideo.
Bardzo ważnym rozwiązaniem technologicznym okazała się telefonia IP - Cisco sprzedało już milion telefonów IP do ponad 5 tys. użytkowników korporacyjnych na całym świecie. Także w Polsce telefonia IP została zaakceptowana jako łatwy w zarządzaniu i bardzo elastyczny system telefoniczny przyszłości. Umożliwia on nie tylko prowadzenie rozmów, ale także pozwala na wdrażanie nowych aplikacji zwiększających komfort i wydajność pracy.
Cisco Systems nadal inwestuje w rozwój akademii sieciowych Cisco (CNAP) organizowanych wspólnie z Interkl@są i Związkiem Powiatów Polskich. Stworzyliśmy już sto dwudzieścia akademii na terenie całego kraju. Oznacza to, że średnio w co trzecim powiecie są kształceni specjaliści mogący projektować, wdrażać oraz utrzymywać w ruchu nowoczesne sieci teleinformatyczne. (eRPe)
Więcej informacji o firmie Cisco Systems można znaleźć na stronach http://www.cisco.com