Trwa ładowanie...
dvlv2rn
02-03-2010 14:51

Ciemność, widzę ciemność... - w autobusie

Na autobusach i tramwajach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie nie będą malowane reklamy wielkoformatowe, czyli takie, które zasłaniają okna. Te, które jeszcze widać na pojazdach miejskiego przewoźnika to niedobitki.

dvlv2rn
dvlv2rn

- Nie zawieramy nowych umów na takie reklamy, nie przedłużamy starych - mówi Marcin Maranda, rzecznik prasowy MPK.

Likwidacji takich reklam zażądało od swojego przewoźnika miasto, które od 1 stycznia br. jest organizatorem komunikacji publicznej. Wcześniej przedsiębiorstwo samo decydowało o wszystkim: od zakupu autobusów, do organizowania rozkładów jazdy, przyjmowania reklam.

Teraz Biuro Transportu Miejskiego jest odpowiedzialne za organizację komunikacji publicznej, a MPK tylko świadczy usługi przewozu pasażerów. Gmina podpisała z przedsiębiorstwem umowę na 15 lat wożenia częstochowian. I nie chce, aby mieli w autobusach i tramwajach ciemno, i ledwo co widzieli za oknami.

Na te tzw. bąbelkowe reklamy skarżyli się zresztą pasażerowie. Zwłaszcza starsi.

dvlv2rn

Wpływy z reklam z pewnością spadną. Jakie były, to tajemnica handlowa. W każdym razie uzupełniały deficyt w kasie MPK, który wynika z ulg na bilety. Dotacje z budżetu miasta, około 16 mln zł rocznie, nie pokrywały tych strat.

Gmina chciałaby, aby przewoźnik więcej zarabiał przyciągając pasażerów. A to zależy od jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo.

Czyste okna, bez reklam mają poprawić komfort podróżowania.

dvlv2rn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dvlv2rn
Więcej tematów