Chrystus w jeansach
Reklama domu mody Marithe et Francois Girbaud, przedstawiająca atrakcyjne kobiety w jeansach, stylizowane na Chrystusa i apostołów ze słynnego obrazu Ostatnia Wieczerza Leonarda da Vinci, wywołała oburzenie Kościoła Rzymskokatolickiego we Francji.
Gdy trywializuje się fundamenty religii, atakując to, co święte, to wówczas mamy do czynienia z poważnym pogwałceniem uczuć religijnych. Jeśli nie zareagujemy to jutro wizerunek Chrystusa ukrzyżowanego będzie sprzedawany na skarpetkach - powiedział Thierry Massis, prawnik, reprezentujący Kościół Rzymskokatolicki, który zdecydował zaskarżyć reklamę do sądu.
- To cenzura! Nasza reklama opiera się na obrazie, a nie na Biblii. Chcieliśmy w ten sposób zwrócić uwagę na kobiety we współczesnym społeczeństwie – argumentują obrońcy reklamy.
Nie jest to pierwszy przypadek obrażania uczuć religijnych w reklamie. W 1998 roku potentat przemysłu motorazycyjnego Volkswagen reklamował nowy model samochodu hasłem: "Cieszcie się, albowiem narodził się wam nowy Golf."