Chiny planują gigantyczną ekspansję medialną
Władze w Pekinie przeznaczą 7 miliardów dolarów na ekspansję chińskich mediów za granicą. Jedną trzecią tej sumy otrzymają trzej giganci na chińskim rynku medialnym - państwowa telewizja CCTV, agencja prasowa Xinhua oraz „Dziennik Ludowy" - poinformował ukazujący się w Hongkongu dziennik South China Morning Post (SCMP).
13.01.2009 | aktual.: 13.01.2009 06:51
Celem medialnej ofensywy chińskich państwowych mediów ma być poprawienie wizerunku Chin na świecie. SCMP informuje, że agencja prasowa Xinhua zamierza zwiększyć liczbę swoich biur poza granicami Chin do 186. Obecnie największa chińska agencja ma około 100 zagranicznych przedstawicielstw.
Hongkoński dziennik pisze, że Xinhua ma w planach również stworzenie 24-godzinnego kanału informacyjnego, który adresowany byłby głównie do widzów spoza Chin. Według źródeł w Xinhua, format nowej stacji miałby odpowiadać arabskiej al-Dżazira. Kanał informacyjny Xinhua miałby skupić się głównie na informacjach z Azji.
Chińska telewizja centralna CCTV, która nadaje swoje programy także w języku angielskim, hiszpańskim i francuskim, w tym roku zamierza otworzyć dwa kolejne kanały nadające w języku arabskim i rosyjskim.