CCIA chce zmian w ostrzeżeniach o prawach autorskich
Stowarzyszenie firm branży technologicznej, w którego skład wchodzą
m.in. Google, Microsoft i Yahoo, oskarżyło profesjonalne ligi
sportowe, wydawców książek i inne firmy medialne o wprowadzanie
klientów w błąd i grożenie im przesadzonymi ostrzeżeniami o
ochronie praw autorskich.
03.08.2007 08:00
Stowarzyszenie Computer and Communications Industry Association (CCIA) przesłało skargę do Federalnej Komisji Handlu (Federal Trade Commission - FTC), w której twierdzi, że National Football League, Major Baseball League, NBC Universal, DreamWorks, Harcourt oraz Penguin Group zamieszczają ostrzeżenia o prawach autorskich, które są "regularnym wprowadzaniem w błąd na temat praw konsumenckich do legalnego korzystania z nabytych treści".
CCIA twierdzi, że ostrzeżenia te, umieszczane chociażby na płytach DVD czy w trakcie transmisji telewizyjnych, mogą odstraszać odbiorców od zgodnego z prawem korzystania z materiałów chronionych prawami autorskimi.
"To próba przekonania Amerykanów, że nie mają praw, które tak naprawdę mają" - twierdzi CCIA. Stowarzyszenie zaapelowało do FTC, aby podjęła działania wobec właścicieli treści poprzez nakazanie im zamieszczania bardziej prawidłowych ostrzeżeń o prawach autorskich. CCIA chce także, aby komisja przyłączyła się do edukacji społeczeństwa na temat ich praw.