"Bycie tatą to działanie"
23 czerwca, w Dzień Ojca rusza kolejna odsłona kampanii w ramach programu „Być Rodzicem” prowadzonego przez Fundację Komunikacji Społecznej. Hasło kampanii brzmi: „bycie tatą to działanie. każdego dnia”.
22.06.2006 | aktual.: 22.06.2006 14:23
Celem kampanii jest nie tylko zwrócenie uwagi na potrzeby dziecka związane z przebywaniem z ojcem, ale także uświadomienie mężczyznom, jak wiele radości płynie z ojcostwa. Dlatego inicjatywa ta mówi o wspólnej zabawie i wspólnej aktywności, o wykonywanych razem czynnościach, nawet tych najprostszych, codziennych, „domowych”, bo one tak naprawdę budują głębokie relacje.
Kampanii towarzyszy konkurs na pomysłowe spędzanie czasu z dzieckiem. Najciekawsze, najbardziej inspirujące historie i pomysły na zabawę zostaną nagrodzone cennymi nagrodami - zwycięzca wyjedzie wraz z rodziną na egzotyczną wycieczkę do Egiptu.
Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Północnej Dakoty ustalili na podstawie obserwacji kilkuset rodzin i szczegółowych wywiadów z ojcami, że dzieci najbardziej doceniają u swoich ojców aktywność rekreacyjną: biwakowanie, spanie pod namiotem, udział w zawodach czy grze w piłkę. Dzieci też chętniej bawią się z tatą niż z mamą np. w gry słowne - mówi kierujący badaniami prof. Sean Brotherstone.