Trwa ładowanie...
21-01-2012 07:00

Budowę II linii metra można śledzić online

Dzięki kamerom budowę stacji centralnego odcinka II linii metra można śledzić na bieżąco w internecie. - To ukłon w stronę warszawiaków, którzy byli ciekawi, jak przebiegają prace - powiedział rzecznik konsorcjum budującego metro Mateusz Witczyński.

Budowę II linii metra można śledzić onlineŹródło: PAP, fot: Radek Pietruszka
d34nyiw
d34nyiw

Kamery na razie zostały umieszczone na pięciu budowanych stacjach: rondo Daszyńskiego, rondo ONZ, Powiśle, Stadion, Dworzec Wileński. Docelowo, po trzy kamery znajdą się na wszystkich budowanych stacjach podziemnej kolejki; będzie ich w sumie 21 - powiedział Witczyński. Zastrzegł, że dalszy montaż kamer zależy od warunków pogodowych - urządzenia nie mogą być instalowane przy ujemnych temperaturach.

Podgląd obrazu z kamer jest dostępny na stronie www.budowametra.pl. - Obraz z danej stacji jest odświeżany co 20 sek. - po sobie następują zdjęcia z każdej z trzech kamer - wyjaśnił Witczyński.

Powiedział, że budowę metra w internecie będzie można śledzić do zakończenia inwestycji. - Na razie kamery są na zewnątrz. W przyszłości być może będzie można je zainstalować tak, by podglądać budowę tam, gdzie najwięcej się dzieje - dodał.

Centralny odcinek drugiej linii metra będzie miał siedem stacji i połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę.

d34nyiw

Harmonogram budowy, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek ub. roku. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły. Wiadomo już, że przy Rondzie Daszyńskiego drążenie tunelu rozpocznie się najwcześniej w kwietniu. Z kolei w styczniu w związku z kolizjami z podziemnymi instalacjami, zmieniono harmonogram prac przy stacji rondo ONZ - najpierw zostanie wydrążony tunel, a dopiero później dokończony korpus stacji.

W listopadzie ub.r. prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że opóźnienia związane z drążeniem tunelu nie wpłyną na termin zakończenia inwestycji i że nadal jest to październik 2013 r.

Koszt inwestycji to 4,1 mld zł. Budowa centralnego odcinka i prace projektowe całej II linii metra, a także zakup 20 z 35 pociągów, które mają ją obsługiwać (dziś metro ma 40 pociągów), będą dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w kwocie 2,9 mld zł.

Kolejny etap budowy II linii metra obejmie po trzy stacje w kierunku Targówka od strony Dworca Wileńskiego i w kierunku Woli od strony Ronda Daszyńskiego. Metro Warszawskie w listopadzie ub. roku ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczno-budowlaną tych stacji.

d34nyiw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d34nyiw
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj