Brytyjski bank zgubił dane osobowe 370 tys. klientów
Jednemu z największych brytyjskich banków -
HSBC - grozi dochodzenie ze strony regulatora brytyjskiego rynku
usług finansowych i wysoka grzywna. Bank przyznał bowiem, że
zgubił przechowywane na płycie kompaktowej dane 370 tys. klientów.
07.04.2008 | aktual.: 08.04.2008 07:03
Dane zaginęły w trakcie przesyłania ich przesyłką kurierską z oddziału w Southampton do firmy działającej na wtórnym rynku ubezpieczeń. Zawierały imiona i nazwiska klientów, daty urodzenia, typ posiadanej polisy ubezpieczeniowej na życie i szczegóły kredytu hipotecznego przyznanego przez bank. Płyta kompaktowa zaginęła ok. cztery tygodnie temu.
HSBC powiadomił o zgubie regulatora rynku usług finansowych FSA. Jeśli FSA uzna, iż bank nie dochował podstawowych wymogów bezpieczeństwa, może wszcząć dochodzenie i wymierzyć grzywnę.
W grudniu zeszłego roku FSA nałożył grzywnę wys. 1,26 mln funtów na bank Northern Rock, uznając, że systemy kontrolne banku nie zapobiegły uzyskaniu przez malwersantów danych osobowych niektórych klientów i oszukańczej sprzedaży polis ubezpieczeniowych na sumę 3,3 mln funtów.
Wcześniej inny bank, Nationwide, musiał zapłacić grzywnę wys. 980 tys. funtów, gdy laptop zawierający poufne dane na temat klientów został skradziony z prywatnego mieszkania jednego z pracowników.
W ubiegłym roku podlegający pod urząd podatkowy urząd administrujący zapomogą na dzieci zagubił dwie płyty kompaktowe z danymi osobowymi 25 mln osób, w tym imionami i nazwiskami, numerami ubezpieczenia społecznego, adresami, datami urodzenia i szczegółami dotyczącymi kont bankowych.