Bramy Kraju otwarte po raz drugi

AMS SA organizuję drugą edycję programu 'Bramy Kraju', poświęconego wizerunkowi miast i regionów.

24.11.2006 07:10

14 grudnia 2006 w Warszawie odbędzie się konferencja, której tematem przewodnim będzie „Informacja w mieście”.

Projekt „Bramy kraju” to autorskie przedsięwzięcie firmy AMS realizowane we współpracy z partnerami – ekspertami w dziedzinie marketingu miejskiego i kształtowania przestrzeni publicznej.

Projekt ma na celu promocję marketingowego myślenia o miastach, wymianę doświadczeń, inspirowanie samorządów i podsuwanie kreatywnych pomysłów na przyciągnięcie turystów i inwestorów. Ma też pokazywać jak istotnym elementem tworzenia pozytywnego wizerunku jest odpowiednie kształtowanie przestrzeni miejskiej poprzez takie elementy, jak tożsamość wizualna miasta, systemy informacji miejskiej, rewitalizacja terenów zaniedbanych, meble miejskie i mała architektura, czy wreszcie sztuka w mieście.

Przedsięwzięcie jest skierowane przede wszystkim do władz samorządowych, w tym urzędników odpowiedzialnych za promocję, estetykę oraz kształtowanie przestrzeni publicznej w miastach, a także do aktywnych społeczności lokalnych (stowarzyszenia i fundacje działające na rzecz „małych ojczyzn”), architektów, urbanistów, designerów, studentów i wszystkich zainteresowanych tworzeniem pozytywnego wizerunku Polski.

W ramach projektu co roku w grudniu organizowane są konferencje poświęcone różnym aspektom marketingu miejskiego. Ich pokłosiem są ogólnopolskie konkursy dla miast. Nad zawartością merytoryczną projektu czuwa Rada Programowa ekspertów.

Tegoroczna konferencja będzie dotyczyła przede wszystkim systemów informacji miejskiej, ale też promocji turystyki oraz kształtowania wizerunku miasta poprzez jakościowe zmiany w przestrzeni miejskiej. Kontynuowana też będzie dyskusja nad kreatywnymi sposobami promowania miast.

Marek Kuzaka, wiceprezes AMS ds. operacyjnych i rozwoju systemu, a zarazem sekretarz Rady Programowej Bram Kraju tak komentuje długofalowe cele projektu: „Naszą ambicją jako organizatora jest doprowadzenie do bardzo konkretnych, wymiernych zmian w przestrzeni miast. Chcemy inspirować samorządy, wskazywać obszary zaniedbane (jak zjawisko witaczy), mobilizować i zachęcać do działania pokazując dobre przykłady zmian – polskie i zagraniczne (jak np. ul. Olawska we Wrocławiu). Istotne jest przy tym już samo wywołanie dyskusji i rozbudzenie potrzeb. Im większą wolę zmian uda się wywołać wśród samorządowców, architektów, urbanistów, designerów i wreszcie samych mieszkańców, tym lepiej dla polskich miast”.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)