Awaria systemu kart płatniczych Visa naprawiona
Awaria systemu kart płatniczych Visa została naprawiona, a sytuacja w bankach wraca do normy - poinformował operator kart, firma Visa Polska. Na skutek błędu w systemie niektóre wypłaty pieniędzy z bankomatów były księgowane kilkakrotnie, co uszczuplało konta posiadaczy kart.
Reprezentująca spółkę Visa Polska Małgorzata O'Shounessy powiedziała, że błąd dotyczył stosunkowo niewielkiej liczby transakcji, a w związku z tym klienci nie powinni się obawiać o stan środków na swoich kontach.
O'Shounessy dodała, że banki "uzupełniły" już pieniądze na kontach większości klientów, którym wcześniej kilkakrotnie zaksięgowały wypłaty. Mówi, że choć problem wystąpił w kilku krajach europejskich, to dotknął niewielkiej grupy klientów i nie dotyczył płatności i przelewów.
Prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz zaznaczył z kolei, że problemy techniczne zdarzają się w różnych branżach i taka sytuacja, choć dotkliwa dla klientów, może się zdarzyć również w systemie bankowym. Podkreślił, że na co dzień należy pamiętać o dwóch sprawach: monitorowaniu stanu kont i zbieraniu potwierdzeń wypłaty, drukowanych przez bankomaty przy każdej transakcji.
Pietraszkiewicz podkreślił, że wszystkim bankom i operatorom międzynarodowym, takim jak VISA, zależy, by sprawę awarii wyjaśnić. Jednocześnie podpowiedział, że w przypadku stwierdzenia braków na koncie należy zadzwonić pod numer telefonu specjalnej infolinii, który każdy klient otrzymuje wraz z kartą. Można również udać się do oddziału własnego banku, gdzie należy zgłosić swoje wątpliwości bądź zażalenia. Bank powinien podpowiedzieć, jak wszcząć procedurę reklamacyjną.