Trwa ładowanie...
d3h5qvr
05-02-2009 09:43

Atakują Wiktora Juszczenkę... amerykańską słoniną

W moskiewskim metrze pojawiły się plakaty ze zdjęciem amerykańskiej słoniny w puszkach. Kampania skierowana przeciwko prezydentowi Wiktorowi Juszczence ma później trafić na Ukrainę.

d3h5qvr
d3h5qvr

Na plakatach, na tle amerykańskiej flagi, namalowano puszkę ze słoniną, w obiegowej opinii uznawaną za ulubioną potrawę Ukraińców. Proponowane są trzy warianty produktu: w czekoladzie, do barszczu i klasyczny. Według gazety „Dieło", autorem kampanii jest organizacja „Wojownicy Twórczości", którą kieruje były doradca partii Sprawiedliwa Rosja Michaił Kowaliow. W rozmowie z kijowskim dziennikiem, powiedział on, że głównym celem kampanii jest dyskredytacja prezydenta Wiktora Juszczenki. Dodał, że sama idea „amerykańskiej słoniny" została wymyślona przez doradcę prezydenta Rosji Olega Matwiejczewa. Opłacił ją prawdopodobnie jeden z rosyjskich biznesmenów inwestujący na Ukrainie.

Wiosną kampania trafi na Ukrainę z budżetem wartości 9 milionów dolarów. Jej celem ma być wywołanie niechęci do Stanów Zjednoczonych i połączenie polityki Waszyngtonu z Wiktorem Juszczenką.

Podobna kampania miała miejsce w 2004 roku przed pomarańczową rewolucją. Wtedy jednak poparcie dla obecnego szefa państwa było o wiele większe. Według sondaży, w przyszłorocznych wyborach prezydenckich Wiktor Juszczenko może liczyć na 5% głosów. Jego ówczesny przeciwnik, Wiktor Janukowycz na cztery razy więcej.

d3h5qvr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3h5qvr
Więcej tematów