Apsys zmienia swoją identyfikację wizualną
Apsys Polska rozpoczęła zmianę systemu identyfikacji wizualnej.
Obejmuje ona wprowadzenie nowego logotypu i elementów graficznych
oraz nowej linii reklam korporacyjnych.
03.12.2007 08:00
Realizacja projektu w Polsce potrwa do końca roku. Równoległe działania prowadzone są w macierzystym oddziale firmy we Francji.
W ramach rebrandingu zostaną zmienione wszystkie materiały korporacyjne, takie jak: papier firmowy i listowy, wizytówki, koperty. Jeszcze w tym roku pojawią się nowe broszury promocyjne firmy i jej najważniejszych projektów.
Zmiana identyfikacji wizualnej znajdzie swoje odbicie również w wystroju biura Apsys.
Decyzję o zmianie identyfikacji podjęto w związku z rozwojem firmy w Polsce i we Francji oraz wraz z wejściem na nowe obszary działalności na rynku wschodnim (Bałkany, Ukraina, Rosja).
Nowa identyfikacja nie odcina się od tej, jaką posługiwaliśmy się do tej pory. Wręcz przeciwnie, jest swoistą ewolucją logotypu i szaty graficznej. Wprowadziliśmy do niej kilka nowych elementów, zwłaszcza graficznych, aby jeszcze lepiej informować odbiorców o naszej działalności oraz wypowiadać się w sposób bardziej spójny i wyrazisty. Nowy logotyp jest prosty, bardzo nowoczesny i silny w wyrazie - odzwierciedla szybki rozwój firmy, jej dojrzałość i doświadczenie. - mówi Aleksandra Wasilewska, dyrektor komunikacji Apsys Polska.
Najważniejszym elementem zmian jest wprowadzenie nowego logotypu firmowego. Poprzednie logo funkcjonowało przez 10 lat.
Nowy logotyp różni się bardzo od swoich poprzedników, gdyż zawiera niestosowane dotąd elementy graficzne. Dodano do niego baseline: "Wyobraźmy sobie jutro", który podkreśla perspektywiczność, nowatorstwo i odwagę działania firmy Apsys.
Czerwona linia nawiązuje natomiast bezpośrednio do etymologii słowa Apsys (z łac. "apside"= apogeum, punkt kulminacyjny, linia szczytowa) i przywołuje skojarzenia z porywem, wolą i ambicją dążenia do doskonałości.
Nowym elementem identyfikacji wizualnej firmy jest tzw. "punkt zbieżności", znak graficzny składający się z dwóch okręgów występujących w różnych konfiguracjach i kolorystyce. Podstawowa kompozycja graficzna tych elementów występuje we wszystkich materiałach korporacyjnych firmy, tj. papier firmowy, wizytówki, koperty, dokumenty wewnętrzne itd.
Nowa identyfikacja wizualna znalazła swoje odbicie również w ogłoszeniach prasowych, do których wprowadzono nowe elementy. Wartości korporacyjne Apsys - Pasja, Szacunek, Innowacyjność i Trwałość- komunikowane są tam w formie słów krzyżówek, na których przecięciu pojawia się właśnie punkt zbieżności, wyrażający swoistą sztukę mediacji i godzenia rozbieżności.