Trwa ładowanie...
dv9l44x
17-10-2005 06:33

Altruiści kontra egoiści

Dlaczego ludzie nie mogą się ze sobą dogadać. Kiedy odnosi sukces sympatyczny członek zespołu, a kiedy zimny egoista? Uczeni ujawniają najskuteczniejszą strategię życia osobistego, kariery zawodowej i publicznej. Jedno jest pewne: nadmiar pazerności i sobkostwa nie popłaca. Za dużo wspaniałomyślności – też niedobrze - czytamy w Suddeutsche Zeitung. Artykuł przedrukowuje tygodnik "Forum".

dv9l44x
dv9l44x

Kiedy podczas katastrofy w Nowym Orleanie sytuacja mieszkańców dramatycznie się pogarszała, do akcji wkroczył gwiazdor Hollywoodu, Sean Penn. Laureat Oscara z 2004 roku i zawzięty wróg prezydenta Busha osobiście udał się do ogarniętego powodzią miasta. Wynajął małą łódź i krążył po zalanych brudną wodą ulicach, aby ratować ludzi z domów odciętych od suchego lądu.

Na pierwszy rzut oka – bezinteresowny czyn. Ale dlaczego bogaty aktor nie zlecił tego profesjonalistom, co z pewnością byłoby bardziej efektywne, niż wejście samemu na pokład w obecności kamer? I dlaczego towarzyszyła mu tak liczna świta – wraz z osobistym fotografem – że dla ofiar katastrofy na łodzi zabrakło właściwie miejsca?

Kusicielska ofiarność

Specjaliści od public relations wiedzą dobrze, jak olbrzymi wzrost popularności może przynieść demonstrowanie zdecydowanej gotowości do niesienia pomocy, zgodnie z mottem: „Czyń dobro i chwal się tym!”. Imprezy dobroczynne nie bez przyczyny cieszą się bezgraniczną popularnością wśród prominentów, a również firmy coraz częściej zaczynają odkrywać moralność jako narzędzie służące do zwiększania zysku - czytamy w Suddeutsche Zeitung. Artykuł przedrukowuje tygodnik "Forum".

dv9l44x
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dv9l44x
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj