Allen Rosenshine z BBDO przechodzi na emeryturę
Allen Rosenshine, prezes agencji BBDO Worldwide, z końcem grudnia przejdzie na emeryturę.
10.11.2006 07:10
Zakończy w ten sposób swoją 44-letnią karierę, która uplasowała go na liście 'stu najbardziej wpływowych ludzi reklamy w dwudziestym wieku' magazynu Advertising Age - podano w komunikacie.
Rosenshine był autorem tego, co magazyn Time nazwał w 1986r. „wielkim wybuchem” w branży reklamowej – określenie odnoszące się do powstania grupy Omnicom, która należy dziś do wiodących i jednej z największych grup mediowych. Rosenshine przekształcił ponadto BBDO w prawdopodobnie najbardziej kreatywną sieć agencji na świecie. Świadczy o tym tytuł „Agencji Roku” przyznany BBDO w 2005r. przez każdy liczący się w branży reklamowej magazyn. Nie dalej jak w zeszłym tygodniu, BBDO zajęło pierwsze miejsce w raporcie The Gunn Report (w tworzeniu rankingu twórcy raportu uwzględniają laureatów nagród przyznanych na najważniejszych festiwalach kreatywnych). BBDO po raz czwarty uplasowało się na szczycie najczęściej nagradzanych globalnych sieci agencji – to dwukrotnie częściej niż jakakolwiek inna sieć agencji.
„Kiedy w czerwcu 2004 przejmowałem po Allenie stanowisko dyrektora zarządzającego, Allen obiecał, że będzie jeszcze z nami przez 2 lata,” mówi Andrew Robertson, prezes i dyrektor zarządzający BBDO Worldwide. „Jak to bywa w przypadku Allena, został z nami dłużej. Stworzył zespół utalentowanych ludzi, którzy wykonują fantastyczną pracę. Wierzył, że można być dobrym w tym, co się robi, wielkim, kreatywnym i że można działać na skalę światową. Swoją osobą udowodnił wszystkim, że miał rację.” Rosenshine zostanie Emerytowanym Prezesem BBDO. Odnosząc się do tego stanowiska Robertson stwierdził, iż znaczy ono tyle co: „[Allen Rosenshine] zrobił tak wiele dla BBDO, że nie wyobrażamy sobie istnienia firmy bez jego osoby”.
„Bardzo się cieszę z tego, że moja ostatnia, i w znacznym stopniu najważniejsza decyzja jako dyrektora zarządzającego, a mianowicie powierzenie misji kierowania BBDO w nowym wieku Andrew Robertsonowi, okazała się być tak trafna”, powiedział Rosenshine. „BBDO wciąż się rozwija, kwitnie kreatywność firmy zarówno na polu tradycyjnych jak i nowych mediów, a ja w niewielkim już stopniu mogę się przyczynić do tego rozwoju. Wszystko to powinno właśnie tak wyglądać. Cieszę się, że mogę spokojnie odejść”.
John Wren, prezes i dyrektor zarządzający grupy Omnicom, stwierdził: „Sukces BBDO w czasie, gdy Allen stał na jego czele mówi sam za siebie. Allen był całym sercem i duszą z agencją. Przez jego żyły płynie krew BBDO. Zarówno Andrew jak i ja bardzo się cieszymy, że Allen pozostanie z nami i będzie nam służył pomocą nawet wtedy, gdy przejdzie na emeryturę.”
Mając za sobą trzyletnie doświadczenie w niewielkiej agencji BTB, Rosenshine, copywriter, dołączył do BBDO w 1965r., awansując na stanowisko dyrektora kreatywnego nowojorskiego oddziału BBDO w 1975r. Jego pierwsze nagrodzone projekty to np. kampania reklamowa dla Pepsi i Gillette, z którymi współpracował przez blisko cztery dziesięciolecia. W 1980r. Rosenshine zostaje szefem nowojorskiego biura agencji. W 1985r. obejmuje stanowisko dyrektora zarządzającego BBDO Worldwide. Rok później Rosenshine przyczynił się do połączenie BBDO Worldwide, Doyle Dane Bernbach i Needham Harper to w grupę Omnicom.
Rosenshine był początkowo dyrektorem zarządzającym grupy Omnicom. Jego późniejsza decyzja o „zwolnieniu siebie samego” i powrotu do BBDO na stanowisko prezesa i dyrektora zarządzającego była niemałym zaskoczeniem w środowisku branżowym. Komentując swój krok, Rosenshine powiedział: „Decyzja o powierzeniu mi zarządzania holdingiem nie była najlepszym rozwiązaniem ani dla mnie ani dla firmy”.
Bruce Crawford, który zastąpił Rosenshine’a w grupie Omnicom, wyznał: „Allen jest jednym z nielicznych ludzi, z którym oprócz pracy łączy mnie głęboka przyjaźń. Jego mądrość, rzetelność, talent sprawiły, że praktycznie wszystko, nad czym pracowaliśmy stawało się ciekawsze, ambitniejsze i przynosiło rezultaty”.
Od momentu, gdy Rosenshine powrócił w 1989r. do agencji, BBDO Worldwide zwiększyło swoje przychody z około 3 miliardów dolarów do ponad 24 miliardów dolarów w 2005r., stając się tym samym agencją o prawdziwie globalnym zasięgu, działającą dla czołowych międzynarodowych marek. BBDO pozostało jednocześnie agencją obsługującą krajowych klientów, którzy stanowią główną siłę napędową firmy.
W toku swojej kariery Rosenshine zyskał miano czołowego doradcy agencji reklamowych, pomagając im tworzyć trwałe i stabilne marki dla swoich klientów. W 1991r. Rosenshine przewodniczył jury prestiżowego Międzynarodowego Festiwalu Reklamy, jaki odbywał się w Cannes. Był także członkiem rady nadzorczej Amerykańskiego Stowarzyszenia Agencji Reklamowych, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy oraz Rady Reklamy. Jest członkiem-założycielem Partnerstwa na rzecz Ameryki Wolnej od Narkotyków (PDFA), gdzie obecnie sprawuje funkcję wice-prezesa i dyrektora kreatywnego. Rosenshine planuje nadal współpracować z PDFA po swoim przejściu na emeryturę w BBDO.
Rosenshine opublikował niedawno swoją pierwszą książkę, której angielski tytuł brzmi: Funny Business: Moguls, Mobsters, Megastars, and the Mad, Mad World of the Ad Game. Książka stanowi zbiór opowiadań będących owocem pracy w branży reklamowej przez ponad cztery dziesięciolecia. Nie jest to książka z serii „abc reklamy” i być może taki charakter tego tekstu sprawia, że możemy odkryć jedne z najbardziej rozpoznawalnych cech Rosenshine’a – umiejętności zdystansowania się i samokrytycznego śmiechu – cech, dzięki którym możemy zobaczyć prawdziwe oblicze branży: zwariowanego świata, w którym nigdy nie ma pracy „od..do..”.
Spytany o radę, jaką udzieliłby pracownikom branży reklamowej jak i jej przyszłym adeptom, Rosenshine zacytował ostatni wers ze swojej książki: „Nie trać poczucia humoru. Na pewno Ci się on przyda”.
BBDO Worldwide posiada 287 biur w 77 krajach. Cel zawodowy agencji dobrze oddaje jej credo: “Praca. Praca. Praca.” W 2006r., BBDO znalazło się na szczycie raportu The Gunn Report jako najczęściej nagradzana sieć agencyjna na świecie. BBDO uplasowało się na pierwszym miejscu raportu the Won Report jako najczęściej nagradzana sieć agencyjna w działaniach bezpośrednich i interaktywnych. BBDO zdobyło także najwięcej statuetek na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions. BBDO obsługuje wiele wiodących i znanych firm, takich jak Bayer AG, DaimlerChrysler, FedEx, GE, Mars Inc., Motorola, PepsiCo, Procter and Gamble oraz The Wm. Wrigley Jr. Company.
BBDO Worldwide jest częścią Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC). Omnicom to wiodąca firma z zakresu reklamy, marketingu i komunikacji korporacyjnej. Sieciowe agencje oraz wiele specjalistycznych firm z grupy Omnicom świadczą usługi z zakresu reklamy, planowania i zakupu mediów, marketingu bezpośredniego, promocji, działań public relations i innych wyspecjalizowanych usług komunikacyjnych dla ponad 5000 klientów w ponad 100 krajach.