PolskaAlkoholowy zawrót głowy

Alkoholowy zawrót głowy

Kto preferuje whisky, a kto koniak? Kim są smakosze ginu, a gdzie mieszkają wielbiciele rumu? Na te i inne pytanie dotyczące alkoholi pitych przez Polaków odpowiedzieli analitycy firmy Claritas Polska, którzy przygotowali raport na ten temat.

Koneserami najmocniejszych trunków są w głównej mierze panowie, to oni częściej zaopatrują dom w wódkę (55% kupujących ten alkohol). Najczęściej są to domostwa o najniższych dochodach (poniżej 1 800 zł na gospodarstwo domowe).

W tym wysokoprocentowym alkoholu gustują przede wszystkim pracownicy fizyczni (26% pijących wódkę), ale również emeryci (14%). Więcej kobiet deklarowało, że lubi Becherovkę, mężczyźni zaś preferują Wyborową.

Do picia whisky w Polsce przyznaje się 11% społeczeństwa. Co trzecia z tych osób jest w wieku między 25 a 34 rokiem życia. Ciekawostką jest, że rodzice jedynaków najczęściej wybierają smak Jacka Daniels’a, natomiast osoby posiadające dwójkę dzieci preferują whisky Ballantines.

Likier jest jedynym alkoholem, który jest częściej kupowany przez panie niż przez panów. Wśród wielbicieli tego słodkiego trunku, aż 55% to płeć piękna, a 46% to mężczyźni. Co trzeci amator likierów jest w wieku między 24 a 35 lat. Prawie co drugi ma wykształcenie średnie, a co piąty zawodowe. Wśród osób pijących likiery 35% mieszka na wsi.

Gin i koniak to alkohole lubiane przez mieszkańców miast powyżej 200 tysięcy osób. Gin kupuje prawie co dziesiąty Polak, a koniak co ósmy. Interesujące jest, że 64% pijących gin odpoczywa słuchając muzyki, to samo robi 55% wielbicieli koniaków. Osoby te lubią również sączyć swój ulubiony trunek rozwiązując krzyżówki lub czytając interesujące książki. Gin z tonikiem to drink lubiany przede wszystkim przez młodych ludzi. Preferują go osoby z wykształceniem średnim (48%).

Budki z piwem to już przeszłość. Napój ten jest popularny niezależnie od zawodu i stanowiska osoby pijącej go, a nie tylko wśród robotników. Można jednak zauważyć tendencję, że gustują w nim głównie ludzie przed 35 rokiem życia. Ponadto nie jest już napojem typowo męskmi. Piwo kupują także kobiety, choć czasami robią to w imieniu swoich mężczyzn.

Według powszechnych opinii szampanem świętujemy sukcesy i wznosimy toasty, przy szklaneczce whisky najczęściej odpoczywamy po pracy, wino podajemy do obiadu, a wódką zalewamy żale. (aka)

Źródło artykułu:WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)