Trwa ładowanie...
30-04-2012 00:57

Agresywny marketing wdziera się do szkół i przedszkoli

Do szkół i przedszkoli masowo wdzierają się reklama i agresywny marketing. Producenci wykorzystują brak zakazu akcji marketingowych w placówkach edukacyjnych - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Agresywny marketing wdziera się do szkół i przedszkoliŹródło: AFP, fot: Philippe Huguen
d4j5v62
d4j5v62

Dziennik dodaje, że dyrektorzy szkół wpuszczają firmy, bo dzięki temu placówki dostają dodatkowe fundusze. W Zespole Szkół Sportowych nr 70 w Warszawie na przykład w kwietniu zorganizowano prezentację nowych sportowych butów jednej ze znanych firm. Stołeczny ratusz zapowiada kontrole. - Prowadzenie prezentacji obuwia sportowego w czasie zajęć to już przesada - komentuje Beata Murawska, zastępca dyrektora biura edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że prezentacja produktów to tylko jeden z wielu przypadków chwytów reklamowych stosowanych wobec dzieci w szkołach. Kuratoria twierdzą, że to zjawisko coraz powszechniejsze.

- W jednym z gimnazjów w ubiegłym roku firma rozprowadzała środki do higieny intymnej dla dziewcząt i namawiała do zakupu - mówi Wincenty Janowiak z Kuratorium Oświaty w Krakowie. W Katowicach rodzice poskarżyli się na dyrektora przedszkola, który na pogadankę dla dzieci zaprosił przedstawiciela fundacji McDonald’s.

d4j5v62
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4j5v62
Więcej tematów