PolskaAgresywny marketing wdziera się do szkół i przedszkoli

Agresywny marketing wdziera się do szkół i przedszkoli

Do szkół i przedszkoli masowo wdzierają się reklama i agresywny marketing. Producenci wykorzystują brak zakazu akcji marketingowych w placówkach edukacyjnych - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Agresywny marketing wdziera się do szkół i przedszkoli
Źródło zdjęć: © AFP | Philippe Huguen

Dziennik dodaje, że dyrektorzy szkół wpuszczają firmy, bo dzięki temu placówki dostają dodatkowe fundusze. W Zespole Szkół Sportowych nr 70 w Warszawie na przykład w kwietniu zorganizowano prezentację nowych sportowych butów jednej ze znanych firm. Stołeczny ratusz zapowiada kontrole. - Prowadzenie prezentacji obuwia sportowego w czasie zajęć to już przesada - komentuje Beata Murawska, zastępca dyrektora biura edukacji Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że prezentacja produktów to tylko jeden z wielu przypadków chwytów reklamowych stosowanych wobec dzieci w szkołach. Kuratoria twierdzą, że to zjawisko coraz powszechniejsze.

- W jednym z gimnazjów w ubiegłym roku firma rozprowadzała środki do higieny intymnej dla dziewcząt i namawiała do zakupu - mówi Wincenty Janowiak z Kuratorium Oświaty w Krakowie. W Katowicach rodzice poskarżyli się na dyrektora przedszkola, który na pogadankę dla dzieci zaprosił przedstawiciela fundacji McDonald’s.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (101)