Agora wprowadza nową kolekcję w 'Gazecie Wyborczej'
31 maja ukaże się pierwszy z szesnastu tomów nowej kolekcji wydawanej przez Agorę z cyklu 'Biblioteka Gazety Wyborczej'.
Pierwszy tom, w nakładzie 300 tys. egzemplarzy, ukaże się wraz ze specjalnym dodatkiem do „Gazety Wyborczej” w cenie 2,50 zł, w którym znajdzie się duża porcja rebusów, krzyżówek, quizów, łamigłówek i sudoku, poinformowała w poniedziałkowym komunikacie Agora, wydawca „GW”.
Kolejne tomy będzie można kupić w każdą środę z „Gazetą Wyborczą" w cenie 19,90 zł + cena „Gazety Wyborczej”.
Nowa seria Biblioteki „Gazety Wyborczej” to encyklopedia. 5000 haseł, ponad 1000 stron, 12 000 kolorowych fotografii i ilustracji wybranych i opracowanych przez zespół ekspertów i konsultantów tak, by stanowiły przystępne kompendium wiedzy z różnorodnych dziedzin.
Wiedza zawarta w Encyklopedii jest łatwo dostępna. Hasła opatrzone są dużą liczbą odsyłaczy, dzięki czemu wzajemnie się uzupełniają. W ostatnim tomie znajduje się obszerny indeks obejmujący nazwiska, nazwy własne i wydarzenia oraz wykaz nazw geograficznych, który pomaga odnaleźć właściwe miejsce na kolorowych mapach - czytamy w komunikacie.
Wydawcą kolekcji jest Mediasat Poland Sp. z o.o.
Seria jest promowana w telewizji (TVP1 i 2, TVN i TVN24, TVN Style, Discovery, Animal), w radiu (Radio Zet, RMF FM, PRIII oraz radiostacje Agory), w prasie („Gazeta Wyborcza” wraz z dodatkami, „Metro”), w internecie (Gazeta.pl). Od 1 czerwca br. rozpocznie się kampania na nośnikach reklamy zewnętrznej (AMS) .
Kreację przygotowała agencja DDB, za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starlink.
W 2005 roku przychody Agory ze sprzedaży kolekcji wydawniczych wyniosły 181 mln zł, a zysk operacyjny z tego rodzaju przedsięwzięć wyniósł 22 mln zł. W zeszłym roku Agora prowadziła łącznie siedem kolekcji (sześć z nich wystartowało w 2005 r.).