Agora ujawnia sprzedaż "Nowego Dnia"
"Sprzedaż jest wyższa niż dane pojawiające się dotychczas w mediach" - mówi Wojciech Fusek, wydawca gazety "Nowy Dzień".
Średnia dzienna sprzedaż nowego dziennika Agory SA pt. „Nowy Dzień”, który zadebiutował na rynku 14 listopada, wyniosła w listopadzie 212 tys. egzemplarzy, podała spółka w środowym komunikacie.
- Ogłoszone dane są oczywiście szacunkowe. Danych za sprzedaż w poszczególne dni nie podajemy ponieważ są one obarczone większym marginesem błędu. - powiedział nam Wojciech Fusek, wydawca gazety "Nowy Dzień".
- Przede wszystkim chcemy podkreślić, że są jest to sprzedaż wyższa niż dane pojawiające się dotychczas w mediach. Ponieważ jesteśmy spółką giełdową, obowiązuje nas zachowywanie tajemnicy danych sprzedażowych do momentu, w którym zapoznają się z nimi nasi akcjonariusze. Taki stan rzeczy jest wykorzystywany przez naszych konkurentów, którzy jak widać, prowadzą politykę wycieków kontrolowanych i dostarczają ogłoszeniodawcom zmanipulowane, celowo zaniżone dane - dodał Fusek.
Agora zakładała wcześniej, że sukces finansowy da dziennikowi średnia sprzedaż na poziomie 250 tys. egz.
- Osiągnięte wyniki sprzedaży są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Jako wydawca "Nowego Dnia" deklarowaliśmy docelową (tj. budowaną w czasie) średnią sprzedaż na poziomie 250 tys. i mamy nadzieję, że z czasem zrealizujemy nasze założenia. Weszliśmy na rynek trudny i twardy, a nasi konkurenci to agresywni gracze, którzy nie przebierają w środkach. Dlatego walka będzie żmudna i trudna zwłaszcza, że jako dbająca o wiarygodność spółka giełdowa działamy zgodnie z Kodeksem Etyki, podpisanym ostatnio przez Izbę Wydawców Prasy - kończy Wojciech Fusek.
Przypomnijmy, że kilka dni temu "Gazeta Prawna" opublikowała wyniki sprzedażowe z sondażu kolportażowego konkurencyjnych wydawców.
Z tych danych wynika, że średnia sprzedaż “Nowego Dnia” w listopadzie wynosiła średnio 218 tys. egz, czyli więcej niż podała wczoraj Agora w komunikacie giełdowym.
A jak Państwo oceniają "Nowy Dzień"?