PolskaAgent specjalny w sklepie monopolowym

Agent specjalny w sklepie monopolowym

W sklepach mających koncesję na sprzedaż alkoholu pojawią się
"agenci specjalni". Będą to młodo wyglądające osoby próbujące
kupić alkohol. Jeśli sprzedawca poprosi o dowód tożsamości, wtedy
agent ujawni się i podziękuje za współpracę. W przeciwnym
przypadku agent wycofa się z zakupu i sporządzi odpowiedni raport - mówi Marcin Duma, dyrektor warszawskiej firmy Homo Homini Badania Opinii i Komunikacji Społecznej. To akcja w ramach kampanii "Lato bez procentów".

W miejscach, w których jest prowadzona kampania, sprzedaż alkoholu nieletnim spada dwu, trzykrotnie" - mówi Duma. Siódma edycja kampanii właśnie ruszyła.

Celem jest wyeliminowanie sprzedaży alkoholu nieletnim i ograniczenie jego spożycia przez młodych ludzi. Akcja potrwa przez wakacje w całym kraju.

Prowadzimy akcję w wakacje, ponieważ lato jest czasem, kiedy młodzi ludzie najczęściej sięgają po alkohol - mówi Duma.

Na słupach ogłoszeniowych, a także w sklepach, barach, pubach, ogródkach piwnych - za zgodą sprzedawców - organizatorzy akcji powieszą plakaty z napisem "Rozbij schemat" oraz logo kampanii. Ilustracją ich jest rozbita butelka po alkoholu.

Podczas kampanii zamierza się przeprowadzić badanie z udziałem 11 tys. nastolatków w wieku od 12 do 17 lat. Uzyskane dane mają posłużyć do opracowania raportu dotyczącego opinii nieletnich na temat spożycia alkoholu i jego sprzedaży.

Za pośrednictwem strony internetowej www.bezprocentow.plmożna zgłaszać adresy sklepów, które sprzedają alkohol osobom poniżej 18. roku życia.

Tegoroczna kampania finansowana jest przez samorządy terytorialne. Honorowy patronat nad nią objął Rzecznik Praw Dziecka, Ewa Sowińska.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)