Afiliate marketing wzmocnił Shreka


Dzięki ośrodkowi FilmoweHity prowadzonemu przez Artegence dla
United International Pictures, zwiastun Shreka obejrzało na YouTube
przed premierą kinową kilkaset tysięcy internautów. Przełożyło się
to nie tylko na liczbę widzów tego filmu w kinach, ale podniosło
także popularność innych tytułów UIP.

14.08.2007 08:00

Affiliate marketing to w skrócie technika marketingowa przy użyciu której witryny internetowe mogą dzielić się przychodami osiąganymi dzięki współpracy. Jedna strona płaci drugiej prowizję zależną od akcji internautów, na przykład przejścia na daną stroną, wypełnienia formularza czy dokonania.

Agencja interaktywna Artegence od połowy czerwca przeprowadza działania z zakresu marketingu afiliacyjnego dla United International Pictures (UIP), jednego z największych na świecie dystrybutorów filmowych. Celem ostatniej akcji było zwiększenie oglądalności zwiastunów filmów dystrybuowanych przez UIP i w konsekwencji podbicie frekwencji kinowej tytułów. Do dnia 10 sierpnia trailery Shreka obejrzało ponad 600 tysięcy osób odwiedzających YouTube.

Na YouTube internauci mogli obejrzeć zwiastuny z poziomu strony głównej, ale też w specjalnym ośrodku stworzonym dla UIP, który znajduje się pod adresem pl.youtube.com/user/FilmoweHity. Wielu z nich, widząc nazwę ośrodka zdecydowało się go odwiedzić, co zwykle owocowało zapoznaniem się z kolejnymi zwiastunami filmów dystrybuowanymi przez UIP.

- YouTube staje się interesującym agregatorem ruchu - komentuje Bartłomiej Wyszyński, dyrektor ds. strategii w Artegence. - Ma to znaczenie dla konstrukcji niektórych strategii marketingowej obecności w sieci. Jeśli serwis internetowy bazuje na materiałach wideo, to w swej strategii powinien uwzględnić obecność na YouTube jako partner. Na YouTube serwis może stworzyć agregującą ruch stronę i następnie starać się skonwertować ten ruch w obszar swojej domeny. Mamy tu do czynienia z nową, bezpłatną formą promocji. Co ciekawsze takie rozwiązanie łamie standardowe podejście marketerów do promocji w sieci, które brzmi "Musimy koniecznie ściągnąć ludzi na nasz serwis aby osiągnąć marketingowe cele" - dodaje.

Artegence odpowiada za ośrodek FilmoweHity dbając w określonym przez serwis YouTube zakresie o emisję reklam, moderację komentarzy oraz opis umieszczanych wideo dostarczanych przez dystrybutora.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)