Trwa ładowanie...
dz2ilz1

6 mln Polaków oglądało zwycięstwo z USA

Pierwszy i ostatni sukces biało-czerwonych na Mistrzostwach Świata 2002, mecz Polska-USA, wzbudził nieco mniejsze zainteresowanie polskich widzów niż spotkania Polski z Portugalią i z Koreą. Średnia oglądalność meczu przeciwko USA w TVP2 wyniosła 16,5% (prawie 6 mln osób) - wynika z sondażu TNS OBOP.

dz2ilz1
dz2ilz1

Początkowo mecz skupiał niezbyt dużą widownię, bo tylko ok. 2 mln. Jednak kolejne celne strzały do amerykańskiej bramki powodowały napływ rodaków przed telewizory. Rekord padł w końcówce meczu, o godz. 15:24 - radość polskich piłkarzy ze zwycięstwa śledziło wówczas ponad 7,6 mln widzów, czyli 21,8%. Zatem dopiero w ostatnich minutach audytorium osiągnęło poziom porównywalny ze średnimi widowniami dwóch wcześniejszych spotkań Polaków w Grupie D. Spośród wszystkich oglądających telewizję w tym czasie, aż 78% kibicowało drużynie Engela.

Warto również zwrócić uwagę na stosunkowo wysoką oglądalność powtórki tego spotkania w Polsacie o godz. 18:00, która zgromadziła prawie 2 mln telewidzów. Retransmisje dwóch poprzednich występów reprezentacji miały ich ponad dwukrotnie mniej: mecz Polska - Korea 861 tys., a Polska - Portugalia 995 tys.

Wśród dotychczas rozegranych mundialowych spotkań największym zainteresowaniemi cieszyły się mecze Polaków z Portugalią 10 czerwca (ponad 7 mln widzów) i z Koreą 4 czerwca (widownia niższa o kilkadziesiąt tysięcy). Udany występ naszej jedenastki przeciwko USA 14 czerwca był trzeci w kolejności - 5,9 mln.

Mecz otwarcia Francja - Senegal (piątek 31 maja) obejrzało prawie 3 mln polskich telewidzów, a potyczkę Argentyny z Nigerią (2 czerwca) - 2,5 mln. (miz)

dz2ilz1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dz2ilz1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj