Polska5 podstawowych błędów popełnianych przez sprzedawców

5 podstawowych błędów popełnianych przez sprzedawców

Sprzedaż to niezwykła dziedzina, która wymaga od zajmujących się nią osób opanowania wielu umiejętności umożliwiających zrealizowanie wyznaczonego celu. Nawet najlepszym zdarzają się potknięcia, których konsekwencją jest brak sfinalizowanych transakcji. Jakich błędów szczególnie należy unikać, aby uzyskać dobre wyniki sprzedażowe?

5 podstawowych błędów popełnianych przez sprzedawców

Relacje oparte na uczciwości

Budowanie trwałych relacji z klientami to jeden z najważniejszych elementów procesu sprzedaży. Powoduje ono powstanie pewnych więzi oraz obdarowanie sprzedawcy zaufaniem, które z punktu widzenia biznesowego jest bezcenne. Wiedzą to wszyscy, którzy choć w niewielkim stopniu otarli się o teorię sprzedaży. Relacje te jednak muszą być oparte na uczciwych zasadach – brak stosowania się do tej zasady może spowodować utratę klienta. Warto dodać, że takie umiejętności można doskonalić poprzez szkolenie z budowania więzi z klientem oraz personal brandingu.

Wyliczanie cech

Zamiast skupiać się na opisywaniu cech produktów, warto pokazać, jakie problemy rozwiązują. Takie bezpośrednie odwołanie się do doświadczeń klienta sprawi, że żywiej zainteresuje się produktem jako elementem, który może ułatwić mu życie. Warto posługiwać się językiem korzyści i wartości dla klienta i wskazać mu, jakie sprzedawany przedmiot – lub usługa – realizują potrzeby. To z pewnością wzbudzi zainteresowanie klienta.

Uprzedzanie o wadach

Obcując z klientem, należy być w stosunku do niego uczciwym, jednak opisywanie wad oferowanego produktu to duży błąd. Zadaniem sprzedawcy w realizacji procesu sprzedaży powinno być rozwiązywanie problemów i pokonywanie obiekcji klientów, a nie wskazywanie potencjalnemu kupującemu wad produktu. Tego typu oraz inne błędy można wyeliminować poprzez uczestnictwo w szkoleniu "Bądź Mistrzem Sprzedaży" Akademii C.U.D.

Brak skutecznej zachęty

Decydujące o efekcie każdej sprzedaży jest pierwsze kilkanaście sekund, kiedy to sprzedawca otrzymuje carte blanche na zainteresowanie klienta. Wszyscy sprzedawcy posiadają własne sprawdzone metody, których używają do zaciekawienia potencjalnego kupującego. Interesującą propozycją jest w tym zakresie wykorzystanie nowatorskich narzędzi, takich jak skuteczna prezentacja sprzedażowa Elevator Speech.

Zła ocena klienta

Na początku budowania relacji każdy sprzedający powinien za pierwszy punkt wziąć profilowanie klienta. Prawidłowe określenie jego osobowości czy motywacji do zakupu znacznie zwiększy prawdopodobieństwo realizacji transakcji.

Powyższe wskazówki oczywiście nie wyczerpują tematu. Warto stale uczestniczyć w szkoleniach z umiejętności sprzedażowych - szczególnie takich, które zostały przygotowane przez profesjonalne firmy.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)