4,4 mln widzów obejrzało "wieczór europejski" w TVP
Średnio 4,4 mln Polaków oglądało w programie I TVP "wieczór europejski" z pierwszymi, sondażowymi wynikami referendum - wynika z przedstawionych w poniedziałek danych telemetrycznych TNS OBOP.
09.06.2003 13:40
Program był nadawany w niedzielę w godz. 20-22. Pierwsze wyniki referendum, podane w niedzielę o godz. 20.09, śledziło 4,5 mln Polaków (12% widowni telewizyjnej).
W czasie nadawania "wieczoru europejskiego" (między godz. 20 a 22) program II TVP i telewizja Polsat zgromadziły po 14% widzów, TVN - 15%.
Nadawany w tym czasie przez publiczną "Dwójkę" program rozrywkowy oglądało średnio 1,6 mln widzów (4,6%), dwa seriale w Polsacie - 1,3 mln (3,8%) i 1,5 mln (4,4%). Film w TVN przyciągnął w tym czasie ponad 900 tys. Polaków (2,5%), a nadawany później reality show - 1,8 mln widzów (5%).
Od stycznia tego roku cztery największe stacje telewizyjne nadały 1560 spotów reklamowych o kampanii promocyjnej Unii Europejskiej; w tym TVP 1 - 563 reklamy, TVP 2 - 425, Polsat - 237, a TVN - 335.
Według TNS OBOP, ponad 90% Polaków widziało co najmniej pięć spotów tej kampanii.
Od 18 maja w TVP 1, TVP 2, TVP 3 i Polonii prowadzona była bezpłatna kampania europejska zarówno przeciwników, jak i zwolenników UE. Łączny czas poświęcony na emisję bloków agitujących wyniósł 30 godzin. Ich średnia oglądalność kształtowała się od 1% w TVP 1 do 0,3% w TVP 3.