1/3 badanych ogląda telewizję poza miejscem zamieszkania
35 procent amerykańskich telewidzów przeznacza część swojego czasu na oglądanie telewizji w miejscu innym niż ich własny dom.
Wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Arbitron Inc.
Oznacza to, że więcej odbiorców niż wcześniej przypuszczano, ogląda telewizję w barach, w pracy czy u znajomych.
64 procent telewidzów w wieku 12-17 lat i 49 procent w wieku 18-24 lat ogląda telewizję poza swoim domem przynajmniej raz w tygodniu. Spośród osób w wieku 55 lat i starszych, tylko 23 procent postępuje w ten sposób.
Wśród tych, którzy oglądają telewizję nie tylko w swoim miejscu zamieszkania, 25 procent czyni to w domu innej osoby, 11 procent w restauracji lub barze, 7 procent w pracy, 5 procent w hotelu, motelu lub domu wczasowym, a 12 procent w innym miejscu.
Średnio widzowie oglądający telewizję poza swoim domem przeznaczają na to 2 godziny i 7 minut dziennie. Najchętniej oglądane są wydarzenia sportowe (20 procent), serwisy informacyjne (19 procent) i seriale (18 procent).
Badanie zostało przeprowadzone na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku. Wzięło w nim udział 2506 osób.