ZUS ostrzega przed oszustami. Dzwonią by "potwierdzić numer"
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed telefonami od osób podających się za pracowników ZUS-u. Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzenie danych. Dzwoniąc proszą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu, służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie Zakładu.
Co musisz wiedzieć?
- Oszuści podszywają się pod pracowników ZUS, próbując wyłudzić dane klientów Zakładu.
- Prawdziwi konsultanci ZUS nigdy nie dzwonią w sprawie zmiany numeru telefonu.
- W razie wątpliwości, co do autentyczności połączenia, należy skontaktować się z najbliższą placówką ZUS.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) ostrzega przed oszustami, którzy podszywają się pod jego pracowników. Podczas rozmowy przekonują, że należy potwierdzić zmianę numeru telefonu zapisanego w systemie. ZUS podkreśla, że prawdziwi konsultanci nigdy nie dzwonią w takich sprawach.
Co robić, gdy zadzwoni oszust?
ZUS podkreśla, że prawdziwi pracownicy zawsze przedstawiają się podając swoje imię i nazwisko, a połączenia od konsultanta mogą dotyczyć jedynie konkretnych spraw, takich jak wezwanie na kontrolę zwolnienia lekarskiego.
ZUS przypomina, że zmiana numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia w systemie nie jest możliwa drogą telefoniczną. Warto być czujnym i nie dać się oszukać.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zobacz też: tarcia w koalicji. "Jest kampania wyborcza, są emocje"
Gdzie szukać pomocy?
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do uczciwości dzwoniącego, ZUS zaleca kontakt z najbliższą placówką lub Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem 22 560 16 00. To najlepszy sposób, aby upewnić się, czy nie padliśmy ofiarą oszustwa.
Przeczytaj też:
Źródło: RMF 24