Zapachy w kinie - już wkrótce?
Zapach rozkładających się ciał na polu bitwy albo ukwieconej, właśnie koszonej łąki. To wszystko w kinie, w cenie normalnego biletu. Fantazja? NTT mówi: "Nie, to rzeczywistość".
Korporacja rusza z hasłem reklamowym "Dostarczamy zapachy tak, jak iPod - muzykę". System o nazwie "Kaori Tsushin" zostanie zaprezentowany 22 kwietnia br. wraz z filmem "The New World".
12.04.2006 17:51
Za dopasowanie woni do prezentowanych na ekranie scen odpowiada urządzenie o nazwie LAN-BOX, wielkością plasujące się pomiędzy niewielkim komputerem a dużym palmtopem. Do niego podłączany jest generator zapachów. Podczas wyświetlania filmu "The New World" trzy takie urządzenia będą w stanie stworzyć siedem różnych woni.
Wiadomo, że systemem zainteresowana jest japońska telewizja. Pojawiają się również wzmianki o producencie samochodów, który rozważa możliwość montowania w autach sprzętu pobudzającego kierowcę zapachem w przypadku wykrycia, że obniża się jego czujność.