Trwa ładowanie...
d2m61ia
03-06-2004 03:45

Zalew unijnych staroci

Według prognoz producentów, sprzedaż nowych samochodów była w maju o prawie 40% mniejsza niż w kwietniu. Klienci nie są także zainteresowani oferowanymi przez dealerów autami używanymi. Szybko rośnie prywatny import starych samochodów z Unii Europejskiej - pisze "Rzeczpospolita".

d2m61ia
d2m61ia

Według danych firmy Samar producenci aut zamierzają w maju sprzedać 26,7 tys. nowych aut - 40% mniej niż w kwietniu. Według zebranych przez nas informacji, znacznie większy spadek popytu odnotowano w Warszawie. Średnia przedstawiona przez pięciu dealerów największych marek wyniosła 60% spadku w przypadku aut nowych i 24% używanych - podaje dziennik.

Ma to związek ze zdecydowanym wzrostem w pierwszych tygodniach maja importu używanych samochodów osobowych kupowanych za kilkaset euro głównie w Niemczech. Chwilowo zyskuje na tym budżet, bo od starych aut pobieranych jest 65% podatku akcyzowego, ale trudne do oszacowania będą koszty związane z zanieczyszczeniem środowiska przez wyeksploatowane pojazdy. Wiele wskazuje na to, że wkrótce bariera związana z podatkiem akcyzowym zostanie zastąpiona opłatą rejestracyjną. Tej zaś nie trzeba będzie płacić, jeśli auto zostanie tylko pożyczone do użytkowania w kraju - informuje gazeta.

Ministerstwo Finansów podało, że do końca kwietnia trafiło do Polski 40,2 tys. różnego rodzaju pojazdów używanych - 59% więcej niż rok wcześniej. Wśród sprowadzanych pojazdów 20% stanowiły samochody osobowe w wieku od 4 do 10 lat, ich import wzrósł siedemnastokrotnie. Aut mających ponad 10 lat sprowadzono 3 tys. sztuk, o 280% więcej niż rok wcześniej. Ta tendencja wzmocniła się w pierwszych tygodniach maja - podaje "Rzeczpospolita". (PAP)

d2m61ia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2m61ia
Więcej tematów