Wrześniowy raport firmy Observer nt. internetu


Wrzesień nie okazał się najaktywniejszym reklamowo miesiącem
mijających trzech kwartałów. Zaobserwowano jednak wyraźny wzrost
aktywności reklamodawców po przerwie wakacyjnej.

16.10.2007 08:00

Jak pisze Observer ten sezonowy trend zapowiada późno jesienne i zimowe żniwa dla interaktywnych agencji i domów mediowych.

Najwięcej w internecie zaobserwowano reklam autopromocyjnych: Onet, WP i Interia. Następnym najpopularniejszym brandem okazał się Bank BPH reklamujący Szybkie Kredyty dla Firm i Fundusze Inwestycyjne. Sektor finansowy w pierwszej dwudziestce reprezentowały jeszcze: mBank, PKO BP, Open Finance i Bank Millennium.

Bezpośrednio za BPH uplasowali się operatorzy komórkowi: Orange i Plus, kilka miejsc dalej znalazł się Play. Orange główny nacisk w działaniach internetowych położył na promocję swojego e-sklepu. PTK Centertel reklamował biznesową taryfę "Równe stawki dla firm". Plus to przede wszystkim oferta dla biznesu - "Taryfa elastyczna", ale również reklama wizerunkowa z wykorzystaniem Siatkarskiej Reprezentacji Polski. Play promował ofertę MIX i Multimedia dla użytkowników swojej sieci.

Najaktywniejszymi przedstawicielami mediów były telewizje TVP i TVN. Polsat znalazł się na początku czwartej dziesiątki rankingu. Telewizja Publiczna najintensywniej reklamowała program Przebojowa Noc, a TVN poranną audycję Dzień Dobry TVN.

Pierwszą dziesiątkę najaktywniejszych marek zamyka Skoda. Jak pisze Observer wysoka aktywność czeskiej marki to wynik kampanii wizerunkowej nowej Fabii, dedykowanej paniom.

Aktywnie we wrześniu prezentował się też Reebok. Kampania z gwiazdami światowego sportu - "Każdy z nas ma dwie twarze", uplasowała go w pierwszej dwudziestce najaktywniejszych reklamodawców września.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)