Wrocław. Pierwszy wyremontowany tramwaj dotarł do miasta. Już czeka na pasażerów
Poznański Modertrans jest odpowiedzialny za kapitalny remont starych tramwajów Protram WrAs205, jakie znajdują się w posiadaniu MPK Wrocław. W tym tygodniu do stolicy Dolnego Śląska dojechała pierwsza z odnowionych maszyn.
Firma Modertrans z Poznania ma ostatnio ręce pełne roboty ze względu na MPK Wrocław. Przedsiębiorstwo nie tylko wygrało przetarg na dostawę zupełnie nowych tramwajów, jakie za kilka miesięcy pojawią się w stolicy Dolnego Śląska, ale odpowiedzialne jest również za remont kapitalny Protramów WrAs205.
Przypomnijmy, że niegdyś Protramy powstawały we Wrocławiu, ale lokalna spółka zanotowała upadłość i nie kontynuuje już swojej działalności. Jako że jej pojazdy, będące na wyposażeniu MPK Wrocław, potrzebowały odświeżenia, wybór padł na zakłady z Wielkopolski.
Wrocław. Pierwszy wyremontowany tramwaj dotarł do miasta. Już czeka na pasażerów
Modertrans niedawno dostarczył do Wrocławia "Feniksa". Mowa o tramwaju produkcji Protramu, który niemal doszczętnie spłonął wskutek wypadku z ciężarówką przy Hali Stulecia. W tym tygodniu do stolicy Dolnego Śląska przyjechał zaś pierwszy z kompletnie odnowionych modeli WrAs205.
Szczepionka na COVID. Piotr Müller zdradza szczegóły
- Nasz tramwaj nie tylko wygląda jak nowy, ale przede wszystkim zostało wyremontowane jego wnętrze. Pojazd otrzymał m.in. nowe elementy podwozia, wzmocnioną konstrukcję dachu, system informacyjny i, oczywiście, klimatyzację, której wcześniej brakowało. Wszystko to, aby tramwaj był bardziej komfortowy i bezpieczniejszy - mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.
Miejski przewoźnik przekaże łącznie do remontu 25 Protramów WrAs205. Zyskają one zupełnie nowy wygląd i wiele nowych funkcji. W tej chwili trwają prace nad tym, by pierwszy z odświeżonych modeli mógł wrócić na ulice Wrocławia.
Pracownicy MPK Wrocław zajmują się programowaniem i uruchamianiem systemów, które nie mogły być dokładnie sprawdzone w poznańskiej fabryce. Mowa m.in. o monitoringu, informacji pasażerskiej czy urządzeniach komunikujących się z wrocławskim ITS-em.
Następnie wyremontowany wagon zostanie przebadany przez jednostkę, która wystawi mu dopuszczenie do ruchu – po dokładnym sprawdzeniu, że pojazd odpowiada wszystkim warunkom określonym w przepisach. To będzie ostatnia czynność przed podpisaniem protokołu odbioru wagonu przez MPK.