Wrocław. Budowa TAT rośnie w oczach. Pierwszy wiadukt gotowy
Trasa Autobusowo-Tramwajowa na Nowy Dwór to jedna z kluczowych inwestycji Wrocławia. Właśnie ukończono na niej ważny element - wiadukt nad ul. Smolecką. Ma on za sobą próbę obciążeniową. Na wiadukt wjechały trzy ciężarówki ważące po 30 ton.
Jeszcze do niedawna przy ul. Smoleckiej znajdował się zbudowany ze stali wiadukt dawnej Kolei Marchijskiej. Został jednak rozebrany w ramach prac związanych z powstawaniem Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór. W to miejsce wybudowano nową, żelbetową przeprawę. Pozwala ona na bezpieczny i wygodny przejazd tramwajów.
Nowy wiadukt znajdujący się w pobliżu pl. Strzegomskiego ma 21 metrów długości oraz 17 metrów szerokości. Koszt budowy tej przeprawy wyniósł 6,5 mln zł.
Wrocław. Budowa TAT rośnie w oczach. Pierwszy wiadukt gotowy
Zakończenie prac budowlanych sprawiło, że wiadukt mógł zostać poddany próbie obciążeniowej. Wjechały na niego trzy ciężarówki ważące po ponad 30 ton każda. Konstrukcja nie miała najmniejszych problemów z przyjęciem takiego ciężaru, a to dobra wiadomość dla wrocławian.
Były minister zdrowia nagle zwrócił się do Dworczyka. "Mam niedobrą wiadomość"
Wiadukt nad ul. Smolecką już wkrótce będzie wykorzystywany przez tramwaje, mimo że cała TAT ma być gotowa za kilkanaście miesięcy. Gotowy już jest bowiem odcinek od pl. Orląt Lwowskich do ul. Śrubowej, który wkrótce posłuży za objazd w momencie przeprowadzanie remontu skrzyżowania na pl. Jana Pawła II.
Przy okazji budowy wiaduktu prowadzony jest też remont ul. Smoleckiej, gdzie kamienna kostka zostanie zastąpiona asfaltem. W tym miejscu Wrocławia pojawią się też nowe chodniki. Kierowcy powinni wrócić na ul. Smolecką jeszcze w czerwcu.
Cała Trasa Autobusowo-Tramwajowa ma być gotowa w 2023 roku. To największa inwestycja komunikacyjna Wrocławia od roku 1949, kiedy to wybudowano linię tramwajową do Leśnicy. Na TAT składa się 7-kilometrów trasy, dwa wiadukty - 160-metrowy nad torami kolejowymi w pobliżu ul. Robotniczej i 22-metrowy nad ul. Smolecką.