PolskaWrocław: przywrócą ikarusowi drugą młodość. Popularny autobus znów wyjedzie na ulice

Wrocław: przywrócą ikarusowi drugą młodość. Popularny autobus znów wyjedzie na ulice

Ikarus znów wróci na wrocławskie ulice. W ubiegłym roku popularne autobusy zniknęły z tras zastąpione przez nowoczesne solarisy. Ostatni z nich przed kasacją uratowali aktywiści z Klubu Sympatyków Transportu Miejskiego.

Wrocław: przywrócą ikarusowi drugą młodość. Popularny autobus znów wyjedzie na ulice
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

06.07.2015 | aktual.: 12.07.2015 05:26

Choć jesienią 2014 r. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu w ramach modernizacji taboru zdecydowało, że wysłużone ikarusy zostaną zastąpione przez nowoczesne, klimatyzowane pojazdy, to wcale nie oznacza to, że węgierskie autobusy znikną z krajobrazu stolicy Dolnego Śląska. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego uratował ostatniego wrocławskiego ikarusa przed kasacją i rozpoczął prace, mające na celu renowację pojazdu.

- Postanowiliśmy uratować kultowy pojazd, który wszyscy wrocławianie kojarzą, a nierzadko wspominają z sentymentem. Chcemy, aby ta część historii Wrocławia nie zaginęła. Spieszymy się w chwili obecnej z pracami, bo mamy w planach, by odrestaurowany ikarus jeszcze w tym roku wyjechał na wrocławskie ulice - mówi Krzysztof Kołodziejczyk, prezes KSTM.

Członkowie Klubu oceniają stan techniczny Ikarusa 280 jako dobry. Prace skupią się przede wszystkim na blacharce nadwozia, przy czym będzie pomagał Bogumił Ucherek, który przez lata zajmował się konserwacją karoserii aut sportowych.

- Planujemy przywrócić ikarusowi oryginalne czerwono-kremowe barwy – tak bowiem wyglądał, gdy około 20 lat temu po raz pierwszy wyjechał na ulice Wrocławia. Model, którym się zajmujemy, przypominał ikarusy starszej generacji, jednak różnił się m.in. drzwiami bocznymi oraz automatyczną skrzynią biegów – dodaje Kołodziejczyk.

Ikarus 280 to nie pierwszy pojazd, który przed kasacją uratował KSTM. Na wrocławskich ulicach czasami można zauważyć także odrestaurowany wagon tramwajowy Konstal 4N z 1960 r., zwany potocznie „Enusią”. Końca dobiegają także prace przy renowacji wagonu typu Maximum z 1901 r. produkcji zakładów Falkenrieda w Hamburgu.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Źródło artykułu:WP Wiadomości
wrocławautobusdolny śląsk
Zobacz także
Komentarze (4)