Wirtualne serwisy wideo będą coraz bardziej popularne
TVN, Agora, Polsat - coraz więcej polskich
firm inwestuje w wirtualne serwisy wideo, bo to jedna z
najbardziej perspektywicznych form reklamy w sieci - twierdzi
"Rzeczpospolita". Za pięć lat tylko w USA firmy przeznaczą na tę
formę promocji 3 mld dolarów.
30.11.2006 | aktual.: 30.11.2006 07:02
TVN chce mocniej zaistnieć w Internecie - dowiedziała się "Rzeczpospolita". Co prawda materiały z TVN 24 są już dostępne w portalu Onet.pl, ale ambicje nadawcy są większe - chce dla nich stworzyć osobne miejsce w sieci. Coraz więcej materiałów telewizyjnych z zasobów Polsatu można znaleźć w portalu Wirtualna Polska. Filmiki zamieszczane są też na głównej stronie Gazeta.pl.
Według firmy analitycznej eMarketer w tym roku amerykański sektor reklamy wideo będzie wart 410 mln dolarów, ale już za pięć lat ma przynieść prawie 3 mld dolarów rocznie.
Polscy nadawcy nie chcą być w tyle za zagranicznymi, chociaż reklama internetowa wciąż ma u nas mniej więcej 4% udział w całym reklamowym rynku. Jednak ten udział wciąż bardzo szybko rośnie. Według domu mediowego Starlink po trzech kwartałach tego roku w ujęciu rocznym wartość reklamy internetowej zwiększyła się o ponad 49%. (PAP)