Trwa ładowanie...
d47u7ho
25-02-2009 15:30

Wielkie remonty w Warszawie, czy stolicę czaka paraliż?

Do października potrwa przebudowa torowiska
tramwajowego na odcinku warszawskiej trasy W-Z, przebiegającym
m.in. przy pl. Bankowym. Remont, który rozpocznie się 15 marca,
spowoduje największe od kilku lat utrudnienia komunikacyjne w
mieście.

d47u7ho
d47u7ho

Roboty będą prowadzone na odcinku od ul. Młynarskiej (Wola) do ul. Jagiellońskiej (Praga)
, obejmą al. Solidarności m.in. w części przebiegającej przy pl. Bankowym (Śródmieście). Do 31 sierpnia zamknięty będzie most Śląsko-Dąbrowski. Całość prac powinna zakończyć się 17 października. Koszt remontu to 125 mln zł.

W niedzielę 15 marca na trasie W-Z oraz na ul. Młynarskiej zostanie wstrzymany ruch tramwajowy. Odcinek od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej oraz ul. Młynarska - od ul. Wolskiej do ul. Płockiej - zostaną zamknięte dla ruchu samochodowego. Most Śląsko- Dąbrowski będzie przejezdny tylko dla autobusów komunikacji miejskiej (jeden pas dla obydwu kierunków ruchu), nieprzejezdny będzie wiadukt Pancera.

W czasie prac alternatywą dla pasażerów komunikacji miejskiej będzie kolej. Uruchomione zostaną także autobusowe linie zastępcze.

- Wielkie przedsięwzięcie, niezbędne, na pewno uciążliwe, ale mam nadzieję, że mieszkańcy Warszawy podejdą do tego ze zrozumieniem. Chodzi nam o to, żeby Warszawa nie tylko była piękna, ale także technicznie sprawna - mówił wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz podczas środowej konferencji prasowej.

d47u7ho

- Prace powinny zakończyć się z końcem października, aczkolwiek główne i podstawowe uciążliwości ruchowe powinny się zakończyć z dniem 31 sierpnia - dodał.

Jak informuje urząd miasta, przy okazji remontu torowiska powstaną nowe wiaty przystankowe i wspólny pas ruchu dla autobusów i tramwajów. Wymienione zostaną: wodociąg, magistrala ciepłownicza, oświetlenie, kable energetyczne, gazociąg i nawierzchnia ulic. Zaplanowano także remont wiaduktu Pancera oraz odnowę powłok antykorozyjnych mostu Śląsko-Dąbrowskiego.

Nowe torowisko będzie bezpodsypkowe, z płytą betonową i z szyną w otulinie z żywic bądź gumy dla ochrony przed wibracjami. Na odcinku od pl. Bankowego do ul. Jagiellońskiej zastosowany zostanie drugi środek ochrony przed drganiami - elastyczna mata pod płytą torowiska. Przebudowane zostaną wszystkie perony - będą podwyższone i wydłużone tak, aby jednocześnie mogły zatrzymać się dwa tramwaje niskopodłogowe.

W sobotę o godz. 23 zamknięty dla ruchu zostanie wiadukt przy ul. Andersa. Musi być wyburzony i zbudowany od nowa. Zamknięty wiadukt będzie można omijać ulicami: Muranowską, Konwiktorską, Zakroczymską, Krajewskiego, Zajączka, Wisłostradą oraz Popiełuszki. Od kilku miesięcy wiadukt omija komunikacja miejska.

d47u7ho
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d47u7ho
Więcej tematów