Wielka Loteria Tyskiego
10 października pod hasłem "Tyskie, wszystko o piwie" rozpoczęła się wielka akcja promocyjna piwa Tyskie.
Mechanizm promocji po raz pierwszy oparty został na loterii. Zgodę na wykorzystanie mechanizmu loteryjnego w promocji alkoholu wydało Ministerstwo Finansów.
Akcja potrwa do końca grudnia 2005. Celem prowadzonych działań jest wzrost sprzedaży marki w okresie promocji. Akcja ma również cel edukacyjny - opowiada o głównych gatunkach piwa na świecie.
"Tyskie jest od kilku lat liderem rynku. Od dłuższego czasu za sprawą reklamy, eventów, promocji, działań w gastronomii buduje kulturę piwną w Polsce. Tym razem Tyskie organizuje wielką promocję "Wszystko o piwie", w której przekazuje nagrody związane z 4 różnymi kulturami piwnymi" - powiedział Tomasz Brycki Senior Brand Manager marki Tyskie.
Za przygotowanie i realizację całej akcji promocyjnej odpowiedzialna jest agencja marketing services TequilaPolska.
Do tej pory żadnemu producentowi alkoholu nie udało się zdobyć pozwolenia na wykorzystanie loterii w działaniach reklamowych.
"W ocenie konsumentów loteria jest najbardziej sprawiedliwą formą promocyjną. Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia wynika, że aż dla 52% konsumentów pijących piwo loteria jest najbardziej atrakcyjnym mechanizmem promocyjnym. Bardzo się cieszymy, że udało nam się wspólnie z klientem osiągnąć ten sukces! Pracujemy dla marki Tyskie już od kilku lat, wspólnie realizując cele promocyjno - sprzedażowe. Mamy nadzieję, że i tym razem nasze wysiłki przyczynią się do sukcesu marki - powiedział Tomasz Grzybowski, Client Service Director agencji TequilaPolska.
Akcja promocyjna obejmie sklepy w całej Polsce sprzedające piwo Tyskie. Do wygrania w loterii jest 8 samochodów (VW PASSAT, FORD Mondeo, Skoda Superb, Citroen C5). Aby wziąć udział w losowaniu nagrody głównej w ramach "Wielkiej loterii Tyskiego" konsumenci muszą wysłać na adres organizatora 8 kapsli lub zawleczek z promocyjnych puszek piwa. Dodatkowo pierwszych 300 000 osób, które wyślą zgłoszenia zostanie nagrodzonych szklankami przeznaczonymi do 4 najważniejszych gatunków piwa: Stout, Lager, Pilsner, Weissbier. Limitowana seria szklanek została specjalnie zaprojektowana zgodnie z kulturą piwną w danym kraju, z którego pochodzą poszczególne gatunki piwa. Również w ten sposób w loterii zostały dobrane samochody.
Na potrzeby akcji agencja TequilaPolska przygotowała materiały POS będące wsparciem dla działań promocyjnych: plakaty, topery lodówkowe, grzebienie na skrzynki, owijki paletowe, kontretykiety promocyjne na butelkach oraz promocyjne puszki 0,5 l.
W projekt zaangażowane są również agencje Data Solutions i Sales Link, pierwsza odpowiada za obsługę baz danych przy promocji oraz wysyłkę nagród, druga za dystrybucję nagród w marketach.
Akcja ma również wsparcie ATL-owe, przygotowaniem spotu zajęła się agencja DDB, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starcom.