Wstrząsająca kampania społeczna ZDM w Warszawie. "Zabijasz tylko na chwilę?"
Progi spowalniające czy nowe oświetlenie w pobliżu przejść dla pieszych to nie wszystkie działania drogowców z Warszawy. Aby zadbać o bezpieczeństwo pieszych, przygotowali wymowną kampanię społeczną.
"Czy trochę za szybka jazda kończy się tylko trochę tragicznie?"
"Czy jadąc przez chwilę trochę za szybko, zabijasz tylko na chwilę?"
"Czy jadąc trochę za szybko, wjeżdżasz w ludzi na pasach tylko trochę?"
Nad hasłem przejście dla pieszych. I ciało, młodego człowieka lub dziecka przykryte białym prześcieradłem, która stapia się z pasem na przejściu dla pieszych.
Obok zabawka, but, pluszowy miś.
"O bezpieczeństwo dbamy nie tylko poprzez przebudowę infrastruktury drogowej. Równie ważna jest edukacja" - podkreślają drogowcy.
W tym tygodniu na tyłach miejskich autobusów w Warszawie pojawiły się plakaty, które mają przestrzec przed "trochę za szybką" jazdą.
Jej konsekwencje są nieodwracalne - taki prosty i i dosadny przekaz płynie z plakatów ZDM.
Według stołecznych drogowców, równie ważne jak przebudowa infrastruktury drogowej są działania edukacyjne. Rzeczniczka ZDM Karolina Gałecka zapewnia, że "przebudowa dróg prowadzona jest na bieżąco".
- To jest niewątpliwie priorytetem. Równie ważne są jednak działania miękkie, jak kampanie edukacyjne. Bo, żeby zmieniać spojrzenie kierowców, pieszych, rowerzystów i innych użytkowników drogi, potrzebna jest edukacja - wyjaśnia Gałecka.
Kampania potrwa do 20 lutego br. To kolejny element zmian i działań podejmowanych po tragicznym wypadku na ulicy Sokratesa.
Przypomnijmy, że 20 października 2019 r. na Bielanach rozpędzonego osobowe bmw potrąciło śmiertelnie na przejściu dla pieszych mężczyznę. 33-latek w ostatniej chwili odepchnął żonę i wózek z dzieckiem.
Źródło: ZDM Warszawa
Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl