Wstrząsająca kampania społeczna ZDM w Warszawie. "Zabijasz tylko na chwilę?"
Progi spowalniające czy nowe oświetlenie w pobliżu przejść dla pieszych to nie wszystkie działania drogowców z Warszawy. Aby zadbać o bezpieczeństwo pieszych, przygotowali wymowną kampanię społeczną.
22.01.2020 | aktual.: 23.01.2020 13:32
"Czy trochę za szybka jazda kończy się tylko trochę tragicznie?"
"Czy jadąc przez chwilę trochę za szybko, zabijasz tylko na chwilę?"
"Czy jadąc trochę za szybko, wjeżdżasz w ludzi na pasach tylko trochę?"
Nad hasłem przejście dla pieszych. I ciało, młodego człowieka lub dziecka przykryte białym prześcieradłem, która stapia się z pasem na przejściu dla pieszych.
Obok zabawka, but, pluszowy miś.
"O bezpieczeństwo dbamy nie tylko poprzez przebudowę infrastruktury drogowej. Równie ważna jest edukacja" - podkreślają drogowcy.
W tym tygodniu na tyłach miejskich autobusów w Warszawie pojawiły się plakaty, które mają przestrzec przed "trochę za szybką" jazdą.
Jej konsekwencje są nieodwracalne - taki prosty i i dosadny przekaz płynie z plakatów ZDM.
Według stołecznych drogowców, równie ważne jak przebudowa infrastruktury drogowej są działania edukacyjne. Rzeczniczka ZDM Karolina Gałecka zapewnia, że "przebudowa dróg prowadzona jest na bieżąco".
- To jest niewątpliwie priorytetem. Równie ważne są jednak działania miękkie, jak kampanie edukacyjne. Bo, żeby zmieniać spojrzenie kierowców, pieszych, rowerzystów i innych użytkowników drogi, potrzebna jest edukacja - wyjaśnia Gałecka.
Kampania potrwa do 20 lutego br. To kolejny element zmian i działań podejmowanych po tragicznym wypadku na ulicy Sokratesa.
Przypomnijmy, że 20 października 2019 r. na Bielanach rozpędzonego osobowe bmw potrąciło śmiertelnie na przejściu dla pieszych mężczyznę. 33-latek w ostatniej chwili odepchnął żonę i wózek z dzieckiem.
Źródło: ZDM Warszawa
Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl