Wpływy ze sprzedaży biletów ZTM wyższe o 29 mln zł
Przez cały 2014 rok przeprowadzono ok. 5 mln kontroli
Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, wartość sprzedanych biletów w 2014 roku wyniosła 771 mln zł - czyli o prawie 29 mln złotych więcej niż w roku poprzednim. Wpływy wyniosły w sumie 799 mln zł.
Przeczytajcie też: Kierowca MZA uratował życie pasażerowi!
Według danych ZTM -u wciąż najbardziej popularnymi biletami są te 20-minutowe. Wartość sprzedanych biletów takiego rodzaju to prawie 110 mln zł. Wzrosła za to sprzedaż biletów jednorazowych. W ubiegłym roku sprzedano ich 31,3 mln sztuk. To ok. 13 mln więcej niż w 2013 roku. Fakt wzrostu sprzedaży takich biletów nie powinien dziwić.* Od kiedy zlikwidowano bilety 40-minutowe, pasażerowie często po prostu nie mają wyjścia, jak skorzystać z biletu jednorazowego, będącego jednocześnie biletem 75-minutowym*.
Łączna wartość sprzedaży tego rodzaju biletów to ponad 119 mln zł - o 53,6 mln zł więcej niż rok wcześniej. Liczba sprzedanych biletów wzrosła zarówno w pierwszej, jak i w dwóch strefach. Sprzedano odpowiednio 28 mln i 3,2 mln sztuk biletów.
Jak podaje ZTM, wzrosła również sprzedaż biletów długookresowych - miesięcznych i kwartalnych. Takich biletów sprzedano 247 tysięcy więcej niż rok wcześniej. 33,82 procent biletów 30-dniowych i 41,76 procent biletów 90-dniowych zostało sprzedanych w ramach tzw. karty warszawiaka , oferty skierowanej do osób mieszkających i płacących podatki w stolicy. W okresie od 3 grudnia 2013 r. do 28 stycznia 2015 r. wydano w sumie 425 tysięcy hologramów.
Więcej złapanych gapowiczów
Okazuje się, że większe były również wpływy wynikające z przeprowadzonych w pojazdach komunikacji miejskiej kontroli. W roku 2014 przeprowadzono aż 5 milionów takich kontroli. Wpływy wyniosły 28,9 mln zł, mimo że zakładano je na poziomie 20 mln zł. Kontrole przeprowadza około 200 pracowników, z czego 70 to kontrolerzy etatowi, a pozostali to ci, pracujący na umowę-zlecenie.