Warszawskie ZOO na pomoc ptasim pacjentom
Stołeczny ogród chce uruchomić specjalny telefon do wsparcia potrzebujących ptaków
Inicjatywa zrodziła się oddolnie, w odpowiedzi na liczne zgłoszenia samych Warszawiaków na temat ptasich zdarzeń i wypadków. Chodzi w nich nie tylko o porady dotyczące dokarmiania, ale też komunikaty w zakresie reagowania na zdarzenia losowe. Informacja miałaby działać całodobowo, dzięki czemu jednorazowo będzie mogło się dodzwonić nawet kilkanaście osób.
Odpowiedzi i porad udzielaliby specjaliści z Ptasiego Azylu na podstawie swych wieloletnich doświadczeń. Nie chcemy już wybierać pomiędzy telefonem od zatroskanych ludzi, którzy znaleźli rannego ptaka, a głodną sikorką, która nie dostała jeszcze swojego jedzenia. Pragniemy pomagać i jednym, i drugim - powiedziała Edyta Żak, wolontariuszka działająca w Projekcie.
Jak stołeczne ZOO zamierza zdobyć środki na realizację systemu telefonicznego? W prosty sposób. Projekt został zgłoszony do tegorocznej edycji budżetu partycypacyjnego. W ubiegłym roku Ptasi Azyl pomógł ponad 4000 ptasich pacjentów. Stąd pomysły na jego dalszy rozwój. Szczegółowe informacje znajdziecie tutaj .
Przeczytajcie też: Jagiellońska bez tramwajów przez prawie miesiąc