Warszawiacy czekali na to od dekad. Przesiadki w centrum staną się łatwiejsze
Ogłoszono plany modernizacji linii średnicowej w Warszawie. Dzięki zmianom pasażerowie kolei miejskiej w końcu będą mogli przesiadać się bezpośrednio z dworca PKP Śródmieście do metra Centrum nie wychodząc na powierzchnię. Infrastruktura torowa zostanie rozbudowana, a przepustowość zwiększy się o połowę.
Stolicę czeka transportowa rewolucja. Po kilkudziesięciu latach od wybudowania śródmiejskiego dworca, będzie można przejść bezpośrednio z peronu na stację metra. PKP zapowiedziało też inne, równie śmiałe działania na całej linii średnicowej.
Wspomniany dworzec wzbogaci się o dwa nowe tory (do tej pory były tylko dwa). Ten zabieg pozwoli zwiększyć przepustowość z 14 do 24 pociągów na godzinę. Zanim jednak do tego dojdzie, gruntowną modernizację przejdzie stacja Warszawa Zachodnia. Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel poinformował media, że przetarg na realizację robót zostanie ogłoszony w drugim kwartale tego roku, najpóźniej do końca półrocza.
Tunel pod torami
Przebudowa zachodniego dworca będzie polegać na wydrążeniu pod torami kolejowymi tunelu, którym już wkrótce pojadą tramwaje dzięki nowo położonej trakcji. Remont czeka też perony. Te generalne zmiany sprawią, że miejsce to stanie się komunikacyjnym węzłem z prawdziwego zdarzenia. Przewidziano także remont innych dworców na linii średnicowej.
Zanim kolejarze przystąpią do robót i zostanie ustalony ostateczny harmonogram prac, odbędą się konsultacje ze stołecznym ratuszem oraz tramwajami i metrem. Odpowiednie przygotowanie modernizacji Średnicy ma zapobiec sparaliżowaniu ruchu w mieście podczas trwania przebudowy.
Zakończenie inwestycji nastąpi w 2022 roku.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl