Warszawa. Nowy przystanek kolejowy Warszawa Targówek. Lepsza komunikacja między pociągiem a metrem
Nowy przystanek Warszawa Targówek zapewni od grudnia lepszy dostęp do kolei w aglomeracji warszawskiej. Podróżni będą korzystać z dwóch peronów z windami i pochylniami.
Jak poinformowano w komunikacie, inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wpisuje się w rozwój kolei wyznaczany przez kolejowy Master Plan dla Warszawy. Od grudnia nowy przystanek Warszawa Targówek ułatwi komunikację m.in. między pociągiem a metrem.
– Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność Polaków do kolei. To nie tylko poprawa połączeń dalekobieżnych i regionalnych, ale również lepsza oferta w aglomeracjach. Nowy przystanek na pograniczu Pragi i Targówka pozwoli na szybki i sprawny dojazd do centrum Warszawy – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Nowy przystanek kolejowy na warszawskiej Pradze zwiększy możliwości komunikacyjne w mieście. W ramach inwestycji zbudowano dwa 200-metrowe perony. Dla podróżnych zostaną zamontowane wiaty i ławki. Perony będą oświetlone i wyposażone w system informacji pasażerskiej. Dostęp do pociągów zapewnią dwie windy przy nowym przejściu pod torami od strony ul. Stalowej oraz zadaszone pochylnie od al. Solidarności w kierunku przystanku autobusowego.
– Przystanek Warszawa Targówek będzie dodatkowym dostępem do kolei. Przy zapewnieniu odpowiedniego połączenia ze strony komunikacji miejskiej, powstanie dogodny punkt, łączący kolej z transportem publicznym stolicy. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., realizowane ze środków budżetowych oraz z wykorzystaniem środków unijnych, znacząco poprawiają warunki komunikacji w Warszawie, aglomeracjach oraz regionach – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek Warszawa Targówek jest w sąsiedztwie stacji drugiej linii metra Szwedzka oraz przystanków komunikacji miejskiej w kierunku Targówka lub Pragi. Do zadań miasta należy budowa chodnika, który ułatwi przejście między metrem a koleją.
Wykonano zakres prac przygotowawczych, związanych z rozbudową linii kolejowej z Warszawy w kierunku Legionowa (nr 9) do układu czterotorowego. Położony na nasypie przystanek „obejmuje” ok. 700 metrów ścianek Larsena. Wbite na głębokość 12 m stalowe elementy wzmocniły konstrukcję. Takie rozwiązanie pozwoli w przyszłości na budowę nowych torów.