RegionalneWarszawaWarszawa. Działają buspasy na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Powstanie 38 km nowych

Warszawa. Działają buspasy na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Powstanie 38 km nowych

Władze miejskie pracują nad rozwojem sieci buspasów. Właśnie wyznaczono wydzielony pas na ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Następne pasy dla autobusów o łącznej długości ok. 38 km pojawią się w kolejnych 9 lokalizacjach.

Warszawa. Powstanie 38 km nowych buspasów
Warszawa. Powstanie 38 km nowych buspasów
Źródło zdjęć: © Urząd m.st. Warszawa | Urząd m.st. Warszawa

01.09.2021 08:21

Będą to zarówno stałe buspasy, jak i te wyznaczone na czas remontu estakad Trasy Łazienkowskiej - przekazał stołeczny ratusz w komunikacie.

Od 30 sierpnia funkcjonuje już buspas o długości 1,3 km na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r., między ulicami Szczęśliwicką a Grójecką. Po jego wyznaczeniu zmieniła się organizacja ruchu i zlikwidowane zostały trzy lewoskręty. Z ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. nie można już skręcić w lewo w Białobrzeską (dopuszczony jest tylko lewoskręt dla autobusów od strony ulicy Grójeckiej, trasa linii 521 się nie zmieniła), a także w Szczęśliwicką, od strony Grójeckiej. Lewoskręt w ulicę Szczęśliwicką został tu zachowany tylko dla jadących od strony Alej Jerozolimskich.

- Wytyczenie nowych buspasów znacznie poprawi płynność ruchu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego na Białołęce, Mokotowie, Ochocie i Ursynowie oraz we Włochach. Skorzystają także pasażerowie z Legionowa, Jabłonny i Piaseczna – powiedział Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Kolejne buspasy są planowane na ulicach: 

  • Modlińskiej – na odcinku od ulicy Aluzyjnej do Światowida, w jednym kierunku, o długości ok. 4 km;
  • Czerniakowskiej – na odcinku od al. W. Witosa do ulicy Łazienkowskiej, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 5 km;
  • Dolina Służewiecka i al. gen. W. Sikorskiego – na odcinku od ulicy Nowoursynowskiej do Jana III Sobieskiego, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 4 km;
  • Puławskiej – na odcinku od ulicy Dolina Służewiecka do granic miasta, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 15 km;
  •  Łopuszańskiej – na odcinku od torów WKD do ulicy Orzechowej, w obu kierunkach, o długości ok. 2 km;
  • Marynarskiej – od węzła Marynarska do ronda Unii Europejskiej – w jednym kierunku, o długości ok. 2,5 km.

Trwają intensywne prace nad buspasami, wyznaczonych na czas remontu estakad Trasy Łazienkowskiej. Powstaną w lokalizacjach:

  • na ulicy A. Krzyckiego – od Wawelskiej do Filtrowej, w jednym kierunku, o długości ok. 300 m;
  • na ulicy Ostrobramskiej – od Lotniczej do Przyczółka Grochowskiego, w jednym kierunku, o długości ok. 3 km;
  • w al. Stanów Zjednoczonych – od ronda Wiatraczna do Przyczółka Grochowskiego, w obu kierunkach, o łącznej długości ok. 2 km. 

Wytyczanie pasów autobusowych na czas dużych inwestycji miejskich zapoczątkowano wraz z rozpoczęciem budowy drugiej linii metra. Od początku budowy podziemnej kolei udostępniono pasażerom pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego buspasy na Pradze-Północ, Targówku, Woli i Bemowie o łącznej długości ok. 30 km.

Jeden z pasów – na ulicach: Połczyńskiej – Wolskiej i M. Kasprzaka, na odcinku Dźwigowa – Karolkowa, w obu kierunkach – zostanie utrzymany także po zakończeniu budowy.

Warszawa. Zwiększyła się liczba pojazdów, które mogą korzystać z buspasów

W Warszawie jest obecnie ponad 68,5 km wydzielonych pasów dla komunikacji miejskiej. Dodatkowo niektóre odcinki ulic (np. Górczewska na odcinku Grodkowska – Krępowieckiego czy Św. Wincentego na odcinku Matki Teresy z Kalkuty - Niwa) są dostępne wyłącznie lub przede wszystkim dla autobusów (łącznie ponad 2,6 km). Ponadto autobusy na niektórych fragmentach poruszają się wspólnym torowiskiem tramwajowo-autobusowym. Tak jest na odcinku liczącym 5,7 km w al. Solidarności i na ulicy 11 Listopada.

Wraz z rozwojem sieci warszawskich buspasów zwiększyła się także liczba pojazdów, które mogą z nich korzystać. Do ubiegłego roku były to pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego i Miejskiego Transportu Osób Niepełnosprawnych oraz taksówki. Od 2020 roku mogą nimi także jeździć karetki oraz motocykle (ale tylko na tych specjalnie oznaczonych, choć docelowo będzie to dotyczyło wszystkich).

Źródło artykułu:wawalove.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)