Ruszył konkurs na projekty kolejnych stacji II linii metra
Wciąż nie wiemy, kiedy pojedziemy II linią metra, ale wiemy już, że kolejne stacje powstaną w ciągu kilku najbliższych lat
29.12.2014 10:51
Wciąż nie wiemy dokładnie, kiedy pojedziemy II linia metra, jednak wiemy już, że kolejne stacje są już w fazie konkretnych planów. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na projekty kolejnych stacji podziemnej kolejki.
Przeczytajcie też: Wciąż nie wiadomo kiedy pojedziemy drugą linią metra
Miasto ogłosiło przetarg na rozbudowę II linii metra o odcinki 3+3 już 15 października 2014 roku. Chodzi o dodatkowe 3 stacje w stronę Bemowa i 3 na Bródnie. Wykonawcy, oddzielnie dla każdego z odcinków, będą musieli wybudować nowe stacje do 2019 r. - *Przyjęto zasadę, że każdy z tych odcinków będzie budować inna firma. Chodzi o większą konkurencyjność *– mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Przetarg wciąż trwa, tymczasem Metro Warszawskie ogłasza już konkurs na projekty dla nowych stacji - dwóch na Bemowie i trzech na Bródnie.
Stacje w stronę Bemowa
Na odcinku zachodnim drugiej linii metra stanie stacja C-5 o roboczej na razie nazwie Ulrychów (Wola Park). Kolejna to C-4 o roboczej nazwie Górce (Powstańców Śląskich). Obie powstaną pod ulicą Górczewską.
Stacje po prawej stronie Wisły
Na odcinku wschodnio-północnym powstaną trzy stacje: C-19 Zacisze zbudowana zostanie pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z ul. Rolanda. Z kolei C-20 Kondratowicza, przewidziano pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z ul. Malborską. Trzecia, czyli C-21 Bródno (Rembielińska) zostanie zbudowana pod ul. Kondratowicza po wschodniej stronie Rembielińskiej.
Nowe stacje mają nawiązywać do tych już powstałych na II linii. Dlatego zarówno wejścia, jak i wystrój wnętrz stacji będą podobne - tutaj również pojawią się m.in. kolorowe, grafiki Wojciecha Fangora.
Wnioski o udział w konkursie projektanci mogą składać do 16 lutego 2015 r. Po tym terminie uczestnicy będą mieli co najmniej 90 dni na złożenie prac. Projekt będzie można złożyć tylko na jeden odcinek (wschodnio-północny lub zachodni). Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł oraz zaproszenie do negocjacji "z wolnej ręki" w kwestii wykonania projektów budowlanych.
Siedem kryteriów oceny projektów
Sąd konkursowy, który będzie oceniał projekty, będzie brał pod uwagę siedem kryteriów. Są nimi: koszt wykonania projektu budowlanego wraz z nadzorami autorskimi (30%), rozwiązania architektoniczne (25%), walory eksploatacyjne (10%), minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10%), powiązanie stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10%), program i rozwiązania technologiczne torów odstawczych i do zawracania pociągów (10%) oraz walory konstrukcyjno-technologiczne (5%).