Radny pyta o budowę hali dla wagonów metra: "Czy coś grozi okolicznym mieszkańcom?"
"Użyto drewnianych podkładów nasączanych olejem kreozotowym, zawierającym rakotwórczy bezno(a)piren"
Paweł Lenarczyk, radny dzielnicy Ursynów spytał władze metra o rozbudowę Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. - Pytałem się czy rozbudowa Stacji nie spowoduje uciążliwości dla okolicznych mieszkańców. Moje zainteresowanie wiązało się złymi doświadczeniami mieszkańców z rozbudowy Stacji w 2010 roku, gdzie doszło do użycia substancji, która wydzielała nieprzyjemne zapachy – wyjaśnia.
Radny dodaje, że w czasie poprzedniej rozbudowy stacji „użyto drewnianych podkładów nasączanych olejem kreozotowym, zawierającym rakotwórczy bezno(a)piren". - Wiązało się to nie tylko z uciążliwościami zapachowymi ale przez całe wakacje nie dało się spać i przebywać w mieszkaniu przy otwartych oknach. Uciążliwości trwały jeszcze 3 lata po zakończeniu tej inwestycji – podkreśla Lenarczyk.
"Nie wydzielają nieprzyjemnych i szkodliwych zapachów"
Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk,w odpowiedzi na zapytanie opisuje szczegółowo rozbudowę Stacji. - Budowana jest hala postojowa taboru metra, trwa także budowa torów dojazdowych oraz wewnętrznych, a także dróg wewnętrznych. Konstrukcja szkieletowo – stalowa ma być długa na 132,7 metra na 73,4 metra szerokości - wyjaśnia Lejk. I dodaje, że w budynku przewidziano 7 wejść oraz 14 bram wjazdowych dla pociągów metra. Tory głowicy zostaną wykonane z wykorzystaniem kolejowych impregnowanych podkładów drewnianych. „Zostaną one zaimpregnowane bezpiecznym dla ludzi i środowiska bezwonnym środkiem" – podkreśla prezes metra. - Środek ten jest wykorzystywany m.in. do zabezpieczania elementów placów zabaw - wyjaśnia Lejk. - Podkłady kolejowe nasączone tą substancją nie wydzielają nieprzyjemnych i szkodliwych zapachów – zapewnia.
Przeczytajcie też: Pojadą metrem bez spodni. "Może policjanci do nas dołączą"