Pięć dwukierunkowych tramwajów dla Warszawy
Tramwaje Warszawskie właśnie ogłosiły przetarg, w którym głównym kryterium wyboru (85 procent punktów) jest niska cena
Spółka Tramwaje Warszawskie właśnie ogłosiła przetarg na zakup 5 tramwajów. Tramwaje te będą dwukierunkowe, niskopodłogowe i wieloczłonowe.
Tramwaje o długości maksymalnie 32,5 m będą w pełni klimatyzowane, zarówno w części pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego. Będą posiadały 28 miejsc do siedzenia, każdy pomieści co najmniej 200 osób łącznie z miejscami stojącymi.
Każdy z tramwajów będzie wyposażony w automat biletowy oraz w system monitoringu wizyjnego. Ponadto wewnątrz znajdą się: nowoczesny System Informacji Liniowej z systemem zapowiedzi głosowych oraz monitorami LCD, które umożliwią emitowanie reklam, System Zliczania Pasażerów, oraz Rejestrator Zdarzeń. Tramwaje będą wyposażone w pokładowy zasobnik energii, co przyczyni się do znacznego zmniejszenia zużycia energii. Jeden z tramwajów będzie przystosowany do nauki jazdy.
Zamówienie obejmuje także specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno-naprawczy, szkolenia, dokumentację techniczną, łącznie z licencjami i oprogramowaniem, a także wykonywanie napraw powypadkowych podczas trwania gwarancji.
Decyzja o wyborze konkretnej oferty zostanie podjęta na podstawie łącznej liczby punktów. Cena stanowi 85 procent kryterium, pozostałe 15 procent przypada na parametry techniczne oferowanego tramwaju. Miejmy nadzieję, że to nie przysporzy kłopotów podobnych tym, jakie miały miejsce przy przetargu na nowe autobusy elektryczne dla stolicy. *MZA Warszawa ogłosiła przetarg, w którym głównym kryterium była niska cena (aż 90% przyznawanych punktów)*. W efekcie, wygrała firma chińska. Wybór został zaskarżony przez polski Solaris .
Dostawa pierwszego tramwaju planowana jest na początek lipca 2015 roku, natomiast zakończenie dostaw przewidziano na koniec października tego samego roku. Tramwaje Warszawskie przeznaczyły na nowe zamówienie prawie 50 mln złotych.
Zamówienie stanowi część projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.