RegionalneWarszawaNowy plan zagospodarowania okolic Towarowej

Nowy plan zagospodarowania okolic Towarowej

To część planowanego ciągu śródmiejskiej obwodnicy miasta

Nowy plan zagospodarowania okolic Towarowej

Upubliczniony został kolejny projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej - czytamy na portalu "Rynek Kolejowy". To część planowanego ciągu śródmiejskiej obwodnicy miasta. Ciąg ulicy Okopowej i Towarowej jest kluczowy głównie dla Woli - przebiega tędy choćby najbardziej wysunięta na zachód linia tramwajowa w kierunku północ-południe.

Najważniejsze w nowym planie jest schowanie ulicy Towarowej w wykopie i tunelu, który pozwoli kierowcom bez zatrzymania przeciąć skrzyżowania z al. Solidarności, Chłodną i Kotlarską/Jaktorowską. W nowym projekcie uwzględnione zostały również przejścia podziemne dla pieszych na skrzyżowaniu Al. Solidarności z ul. Okopową (tzw. Karcelak). Jednak prezes SISKOM-u Jan Jakiel uważa, iż jest to bardzo zły pomysł: - Po wprowadzeniu Towarowej w tunel ruch pieszy powinien pozostać na powierzchni, co jest szczególnie istotne w świetle starzejącego się społeczeństwa i dostępności dla rodziców z dziećmi i osób niepełnosprawnych - argumentuje.

Według nowego planu tramwaje będą miały na Kercelaku wyspę centralną. Jak zauważa SISKOM, przy prognozowanym wzroście natężenia ruchu tramwajowego istotne będzie to, jakie rozwiązanie zostanie wybrane dla torowiska w tym miejscu. Według stowarzyszenia lepsze będzie wydzielenie oddzielnych torów do skrętu, zamiast obecnej w planie formy splotów.

Projekt planu jest zgodny z obowiązującym planem w zakresie budowy metra, które przetnie ul. Towarową na wysokości ul. Prostej - jednak z dwoma wyjątkami. W planie znalazło się przejście pod ul. Kasprzaka na wysokości Karolkowej. Władze miasta zdecydowały jednak o nieodtwarzaniu tego przejścia po zakończeniu budowy metra. Natomiast przejście podziemne do metra przy rondzie Daszyńskiego zostanie podczas budowy metra zrealizowane w ograniczonym zakresie (tylko zachodnia część). W planie została zapisana cała sieć przejść podziemnych wokół ronda, więc w przyszłości ułatwiona będzie jej ewentualna rozbudowa.

Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 25 stycznia 2013 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy. SISKOM już przygotowuje kolejne uwagi do planu - Za najistotniejsze uważamy w obecnej sytuacji zachowanie ciągłości ul. Karolkowej na skrzyżowaniu z Al. Solidarności celem uspokojenia ruchu w Al. Solidarności i zapewnienia lepszej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów - mówi Jan Jakiel.

Obraz
metrorondo daszyńskiegotowarowa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)