Nowy plan zagospodarowania okolic Towarowej
To część planowanego ciągu śródmiejskiej obwodnicy miasta
09.01.2013 06:29
Upubliczniony został kolejny projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu ulicy Towarowej - czytamy na portalu "Rynek Kolejowy". To część planowanego ciągu śródmiejskiej obwodnicy miasta. Ciąg ulicy Okopowej i Towarowej jest kluczowy głównie dla Woli - przebiega tędy choćby najbardziej wysunięta na zachód linia tramwajowa w kierunku północ-południe.
Najważniejsze w nowym planie jest schowanie ulicy Towarowej w wykopie i tunelu, który pozwoli kierowcom bez zatrzymania przeciąć skrzyżowania z al. Solidarności, Chłodną i Kotlarską/Jaktorowską. W nowym projekcie uwzględnione zostały również przejścia podziemne dla pieszych na skrzyżowaniu Al. Solidarności z ul. Okopową (tzw. Karcelak). Jednak prezes SISKOM-u Jan Jakiel uważa, iż jest to bardzo zły pomysł: - Po wprowadzeniu Towarowej w tunel ruch pieszy powinien pozostać na powierzchni, co jest szczególnie istotne w świetle starzejącego się społeczeństwa i dostępności dla rodziców z dziećmi i osób niepełnosprawnych - argumentuje.
Według nowego planu tramwaje będą miały na Kercelaku wyspę centralną. Jak zauważa SISKOM, przy prognozowanym wzroście natężenia ruchu tramwajowego istotne będzie to, jakie rozwiązanie zostanie wybrane dla torowiska w tym miejscu. Według stowarzyszenia lepsze będzie wydzielenie oddzielnych torów do skrętu, zamiast obecnej w planie formy splotów.
Projekt planu jest zgodny z obowiązującym planem w zakresie budowy metra, które przetnie ul. Towarową na wysokości ul. Prostej - jednak z dwoma wyjątkami. W planie znalazło się przejście pod ul. Kasprzaka na wysokości Karolkowej. Władze miasta zdecydowały jednak o nieodtwarzaniu tego przejścia po zakończeniu budowy metra. Natomiast przejście podziemne do metra przy rondzie Daszyńskiego zostanie podczas budowy metra zrealizowane w ograniczonym zakresie (tylko zachodnia część). W planie została zapisana cała sieć przejść podziemnych wokół ronda, więc w przyszłości ułatwiona będzie jej ewentualna rozbudowa.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 25 stycznia 2013 r. w siedzibie Urzędu m. st. Warszawy. SISKOM już przygotowuje kolejne uwagi do planu - Za najistotniejsze uważamy w obecnej sytuacji zachowanie ciągłości ul. Karolkowej na skrzyżowaniu z Al. Solidarności celem uspokojenia ruchu w Al. Solidarności i zapewnienia lepszej obsługi komunikacyjnej przyległych terenów - mówi Jan Jakiel.