Na pl. Defilad powstanie podziemny parking. Zmieni się też teren wokół PKiN-u
Inwestycja planowana jest na lata 2015-2020.
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przetargowej dla budowy placu miejskiego przed Pałacem Kultury i Nauki wraz z parkingiem podziemnym i zbiorczym kanałem dla instalacji technicznych. To kolejny krok w celu uporządkowania i przebudowy pl. Defilad.
Obecnie jest to jedno z najbrzydszych miejsce w Centrum. Służy głównie jako parking i dworzec autobusów prywatnych. Władze Warszawy planują jednak, by powstał tam centralny plac miasta z podziemnym parkingiem.
Wesołe miasteczko Cricoland.
Pierwsze kroki w tym celu podjęto już w kwietniu, gdy został ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na budowę kolektora kanalizacji sanitarnej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie "Zagospodarowanie Nowego Centrum Warszawy, w tym: dostosowanie infrastruktury technicznej do programu zabudowy terenu wokół PKiN". Oznaczało to, że ratusz powoli zaczął realizować plan zabudowy przestrzeni wokół PKiN-u.
Tyle, że o pracach nad planem miejscowym dla otoczenia Pałacu Kultury i Nauki informowaliśmy już w 2009 roku. Wtedy to pojawiły się pierwsze wizualizacje - z nowoczesnymi budynkami wysokościowymi, połączonymi z niższymi przestrzeniami handlowymi i usługowymi. Na wizualizacjach przygotowanych dla Ratusza można było zobaczyć sporo przestrzeni publicznej z elementami wody i zieleni oraz powiększony park Świętokrzyski. Ten projekt zabudowy pl. Defilad i terenu wokół Pałacu Kultury i nauki wówczas rekomendowano. Plany zagospodarowania tego miejsca pojawiły się już w 1992 roku, jednak jedyne co powstało w tym miejscu to blaszaki i wesołe miasteczko "Cricoland".
Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Teatr
Parę dni temu pisaliśmy, że miasto chce przeznaczyć z budżetu 270 mln złotych na siedzibę Muzeum Sztuki Nowoczesnej oraz nowy budynek Teatru TR Warszawa. Oba mają stanąć na pl. Defilad. Jeszcze trzy lata temu ratusz rozpatrywał pomysł zaciągnięcia kredytu bankowego na cały projekt. - Mieliśmy takie plany. Wówczas moglibyśmy rozłożyć koszty na lata - mówiła WawaLove.pl Agnieszka Kłąb, zastępca rzecznika prasowego urzędu m.st. Warszawy. Sytuację zmieniła poprawa kondycji finansowej miasta. - W tej chwili stan budżetu Warszawy jest bardzo zadowalający. Kilka lat temu nasza sytuacja finansowa była zupełnie inna, dlatego też decyzja o zaciągnięciu kredytu była mniej obciążająca dla miasta- podkreślała Kłąb. Projekt ten nie będzie realizowany kosztem innych zadań - zapewnia ratusz. Na czwartkowej sesji radni podejmą ostateczną decyzję w sprawie finansowania budowy. Jeśli zdecydują się na skorzystanie z
miejskich środków, realizacja projektu zostanie rozłożona w czasie do 2020 roku.
Parking i plac
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta wyłoni wkrótce projektanta, który zaplanuje parking podziemny oraz znajdujący się nad nim plac miejski. - Parking mieścić będzie, w zależności od rozwiązań projektowych od 500 do 700 stanowisk dla samochodów osobowych oraz autokarów - poinformowała Barbara Dżugaj, rzeczniczka SZRM. Plac miejski zostanie zaprojektowany z uwzględnieniem koncepcji architektonicznej wypracowanej przez projektanta Muzeum Sztuki Nowoczesnej Pana Thomasa Phifer. Dokumentacja projektowa dla kanału zbiorczego ma powstać do marca 2017 r., a dla parkingu podziemnego i placu miejskiego do grudnia 2018 roku
Cała inwestycja planowana jest na lata 2015-2020.
Przeczytajcie też: Pociągiem z Warszawy do Krakowa*w dwie godziny. Ale dopiero za 3 lata*