RegionalneWarszawaKierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

W Warszawie mieszka prawie dwa miliony ludzi. Większość z nich korzysta na co dzień z komunikacji miejskiej. Niezależnie od nowoczesności pojazdów i udoskonaleń w autobusach, tramwajach i metrze, jakość podróży zależy również od samych pasażerów. ZTM razem z Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwajami Warszawskimi, Szybką Koleją Miejską, Metrem Warszawskim , Miejskimi Zakładami Autobusowymi i Kolejami Mazowieckimi, przygotowali kampanię „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”. Chcą zwrócić uwagę na to, jak ważnym i niezbędnym elementem podróży jest życzliwe zachowanie się względem innych pasażerów.

Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

30.08.2017 17:09

- Badania pokazują, że oceniamy siebie jako uprzejmych, narzekamy natomiast na brak uprzejmości innych. Główną przyczyną braku gotowości do pomocy jest głównie pośpiech oraz tzw. efekt widza. Skupieni na sobie nie zauważamy ludzi wokoło, a nawet jeśli zwrócimy uwagę na człowieka w potrzebie idziemy dalej, przekonani, że pomoże mu ktoś inny. Warto być życzliwym. Skorzysta na tym zarówno obdarowywany, jak i osoba pomagająca, a na dużą skalę – my wszyscy. Liczą się nawet małe gesty – ustąpienie miejsca, przytrzymanie drzwi, wskazanie drogi czy zwykły uśmiech. – mówi Magdalena Jabłońska, psycholog społeczny ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie.

Plakaty kampanii pojawiły się już w taborze komunikacji miejskiej - tramwajach, autobusach, pociągach KM, SKM i WKD. W specjalnym folderze opisano szczegółowo zasady życzliwego zachowania się w środkach komunikacji miejskiej. Wydawnictwo trafi do rąk mieszkańców stolicy* 24 maja 2014 roku* podczas Wielkiego Pikniku Rodzinnego, który odbędzie się w Parku Górczewska , w Amfiteatrze im. M. Jacksona. W programie imprezy przewidziano wiele zabaw i gier promujących życzliwość, koncert zespołu The Postmann oraz występ artystów Teatru Muzycznego Roma, którzy wykonają utwory ze spektaklu „Ale Musicale”.

Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” potrwa do końca tego roku. W ramach działań zaplanowano przeprowadzenie gry miejskiej podczas Dni Transportu Publicznego oraz specjalnych warsztatów dla dzieci i młodzieży uczestniczących w Warszawskiej Linii Edukacyjnej.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)