USA. Yellowstone. Naukowcy ustalili, że superwulkanem wstrząsnęły dwie erupcje

USA. Yellowstone. Naukowcy odkryli, że w superwulkanie w Parku Yellowstone doszło do dwóch "katastrofalnych" erupcji. Obie miały miejsce około 8,7 mln lat temu.

USA. Yellowstone. Naukowcy ustalili, że superwulkanem wstrząsnęły dwie erupcjeŹródło: YouTube.com

USA. Yellowstone. Nowe ustalenia ws. superwulkanu

Superwulkan w Yellowstone to jeden z najgroźniejszych wulkanów na świecie. Naukowcy badają, co może wywołać jego naderupcję i jakie katastrofalne skutki może ona przynieść. W odległej przeszłości zdarzały się już erupcje, które kończyły się ogromną katastrofą. Nowe badanie naukowców odkryło, że doszło do dwóch takich erupcji.

Jedna z nich była największą i najgorętszą jak dotąd ekspolzja Yellowstone w historii, a obie miały miejsce około 8,7 mln lat temu. Według badań naderupcje są rzadkie w procesie geologicznym, dlatego naukowcy nie byli w stanie dotąd ustalić, jaki mogą mieć wpływ na środowisko i skorupę ziemską. Badacze nie byli też w stanie powiedzieć dokładnie, kiedy erupcje wystąpiły.

USA. Yellowstone. Nowe odkrycia ws. superwulkanu

Odkryto dwie nowe katastrofalne supererupcje - czytamy w portalu express.co.uk. Badania przeprowadzili naukowcy z uniwersytetu w Leicester. Dwie erupcje miały rozproszyć gorącą materię wulkaniczną na rozległe obszary stanów Idaho i Nevada. To oznaczałoby niewyobrażalną katastrofę, jeśli znów doszłoby do erupcji wulkanu.

Naukowcy obawiają się, że superwulkan Yellowstone może wybuchnąć. W czerwcu doszło tam do jedenastu trzęsień ziemi, które zwiastować mogą katastroficzną erupcję wulkanu uznawanego za najpotężniejszy na świecie. Skutki wybuchu mogą być opłakane dla mieszkańców nie tylko Stanów Zjednoczonych. Jest to najlepiej przebadany i najdokładniej monitorowany wulkan na świecie. Badacze twierdzą, że wybuch wulkanu Yellowstone jest nieunikniony.

Zobacz wideo: Rosjanie "wkręcili" Andrzeja Dudę? Radosław Fogiel komentuje