Trwa ładowanie...
17-11-2011 17:10

To zdjęcie wywołało burzę - chcą go oficjalnie zakazać

Dzień po wycofaniu przez firmę Benetton z jej kampanii kontrowersyjnego fotomontażu przedstawiającego Benedykta XVI całującego się z imamem Watykan zapowiedział podjęcie kroków prawnych, by zabronić rozpowszechniania tego wizerunku.

To zdjęcie wywołało burzę - chcą go oficjalnie zakazaćŹródło: PAP/EPA
d12kw1m
d12kw1m

Burza wybuchła w środę, gdy media we Włoszech ujawniły szczegóły kampanii Benettona przeciwko nienawiści. Składają się na nią fotomontaże całujących się światowych przywódców. Jeden z nich przedstawia papieża Benedykta XVI całującego imama meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmeda al-Tajeba. Wizerunek ten opublikowały wszystkie włoskie gazety.

Sekretariat Stanu Stolicy Apostolskiej w wydanym komunikacie ogłosił, że polecił swym prawnikom "podjęcie we Włoszech i za granicą stosownych kroków, by zabronić obiegu, także w mediach, fotomontażu zrealizowanego w ramach kampanii reklamowej firmy Benetton".

W komunikacie wyjaśniono, że kroki prawne dotyczą fotomontażu, w którym "pojawia się wizerunek Ojca Świętego, w sposób typowo komercyjny i uważany za wyrządzający szkody nie tylko godności papieża i Kościołowi katolickiemu, ale także wrażliwości wierzących".

W środę, tuż po tym, gdy wielki plakat z podobizną papieża i imama pojawił się niedaleko Watykanu, rzecznik Stolicy Apostolskiej ksiądz Federico Lombardi oświadczył: - Należy wyrazić zdecydowany protest przeciwko niedopuszczalnemu wykorzystaniu wizerunku papieża, zmanipulowanemu i instrumentalnie użytemu.

d12kw1m

Dodał, że świadczy to o "poważnym braku szacunku dla papieża" i jest "obrazą uczuć wiernych" oraz "prowokacją".

Biały Dom też potępia

Biały Dom potępia użycie w celach komercyjnych wizerunku prezydenta USA Baracka Obamy - poinformował rzecznik. - Biały Dom od dawna prowadzi politykę, która potępia wykorzystanie nazwiska i wizerunku prezydenta w celach komercyjnych - poinformował w komunikacie rzecznik Eric Schultz.

Wykorzystanie wizerunku Obamy w celach komercyjnych wywołało już niezadowolenie Białego Domu na początku stycznia 2010 r., gdy firma produkująca odzież umieściła na Times Square billboard przedstawiający prezydenta USA ubranego w czarną kurtkę. "Przywódca, który ma styl" - głosił slogan. W tle widać było chiński Wielki Mur. Kilka dni później po proteście Białego Domu reklama została usunięta z centrum Nowego Jorku.

Biały Dom nie poinformował, czy jest obecnie w kontakcie z firmą Benetton.

d12kw1m
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d12kw1m
Więcej tematów